Přeposlat Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

18.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z800 je mašina jako stvořená pro řidiče, kteří požadují perfektně vyvážený motocykl po všech stránkách. Je jednoduchá na ovládání, na klikatých okreskách dostatečně zábavná a jízda přitom není záludná a ani přehnaně tvrdá.

Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

Motor
Srdcem tohoto moderního naháče je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 806cc, který je prostě perfektní a jedná se o jeden z nejlepších motorů ve své třídě. Jeho nejvyšší výkon je 113 koní při 10200 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 83 Nm, které jsou dostupné při 8000 ot/min. Proti starším verzím se zlepšil zátah hlavně ve středních otáčkách a výrazná výkonnostní špička zůstala zachována, takže tento motor nemá výraznějších slabin. Odezva na přidání plynu je prakticky okamžitá a potěší také minimální míra vibrací, díky čemuž se jedná o vskutku příjemný motor pro každodenní používání. Dynamika jízdy je parádní a maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 232 km/h. Charizmatický zvukový projev je pak samozřejmostí a s rostoucími otáčkami je agresivnější a výraznější. Přenos výkonu na zadní kolo obstarává klasická šestistupňová převodovka, která je vhodně odstupňovaná a pracuje se s ní opravdu dobře.

Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené a tento naháč může být jak klidným společníkem na delších cestách, tak adrenalinovým strojem při řezání ostrých zatáček. Není to úplně nejlehčí motocykl ve své třídě a verze s ABS váží 231 kg, ale ovládání je jednoduché a jízda příjemně čitelná a nezáludná. Problémy pak nejsou ani v nižších rychlostech a nemusíte se tak obávat ani hustšího městského provozu, nicméně hlavním teritoriem této mašiny jsou klikaté okresky. Dobrá je také odezva od předního kola a řidítek, takže budete vždy přesně vědět, co se děje na silnici a jak se bude motocykl chovat. Jízdní vlastnosti zkrátka snesou to nejpřísnější možné měřítko a Kawasaki Z800 je určená pro řidiče, kteří už si nějakou tou silnou mašinou prošli a chtějí něco perfektně vyváženého. Pochvalu si zaslouží také kotoučové brzdy s dostatečným výkonem, které nemají se zastavením žádné větší problémy a odvádí výbornou práci. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 310 mm vpředu, 250 mm vzadu a brzdné třmeny dodala známá společnost Nissin.

Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

Výbava
Výbava je dostatečná už v základu a vzhledem ke spartánskému pojení tohoto motocyklu je jasné, že moc moderních elektronických pomocníků nedostanete. V základu není dokonce ani brzdný systém ABS a je dostupný pouze za příplatek, nicméně do něj se zainventovat určitě vyplatí (příplatek je 10 000 Kč). Kompletně digitální palubní deska se k této mašině výtečně hodí a dostanete tři oddělené LCD displeje, které ukazují všechny důležité informace. Kromě klasického otáčkoměru a tachometru obsahuje palubní deska také ukazatel teploty motoru, stavu nádrže a nechybí ani ukazatel vhodného řazení. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 834 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, což stačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování. Koncové světlo je pak složeno z LEDek a hezky dotváří celkový futuristický design této mašiny. Zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a přední světlomet je dostatečně výkonný. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

Kvalita a spolehlivost
U Kawasaki jsme si na precizní dílenské zpracování v průběhu let již zvykli a ve stejném duchu pokračuje také Z800. Jedná se o poctivě vyrobenou mašinu, která působí vcelku bytelným a odolným dojmem a při odpovídající údržbě vydrží i náročné zacházení. Hlavně motor by měl běžet bez jakýchkoliv problémů a zvládne i pořádný zápřah, což platí také pro výkonné kotoučové brzdy. Na ty je spoleh za jakékoliv situace a nevadnou ani při výraznějším používání při ostré jízdě.

Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě

Verdikt
Kawasaki Z800 je mašina jako stvořená pro řidiče, kteří požadují perfektně vyvážený motocykl po všech stránkách. Je jednoduchá na ovládání, na klikatých okreskách dostatečně zábavná a jízda přitom není záludná a ani přehnaně tvrdá. Motor je více než dostatečně výkonný, běží takřka se sametovou jemností, a i když mu nevadí nižší otáčky, proti těm vysokým nijak neprotestuje a letí do nich s nadšením. Po stránce výbavy si není moc na co stěžovat, ale systém ABS mohl být už v základu a pokud ho budete chtít, budete si za něj muset připlatit 10 000 Kč. Žádné další elektronické hlídače nedostanete a nutno podotknout, že ani nejsou potřeba. Dílenské zpracování je perfektní a při odpovídající údržbě určitě nebudou problémy ani se spolehlivostí. Původní Z750 byla takřka nesmrtelná a to samé platí také pro Z800.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z800: Zetko v nejlepší formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.