Přeposlat Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

11.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Buell XB9SX Lightning CityX není konvenční naháč a jedná se o docela exotickou mašinu, která dělá spoustu věcí jinak, než konkurence. Dostanete kombinaci perfektního, moderního šasi a velmi oldschoolového motoru, který by se dal označit i za lehce zastaralý. Toto spojení ale funguje na jedničku a jízdní vlastnosti jsou to, čím se tato mašina odlišuje od většiny konkurentů.

Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

Motor
Zadní kolo tohoto originálního a exotického naháče pohání vcelku povedený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 984cc, který se vyznačuje hlavně solidním zátahem v nižších a středních otáčkách. Tento částečně vzduchem a částečně kapalinou chlazený motor disponuje nejvyšším výkonem 85 koní při 7500 ot/min a nabídne točivý moment o hodnotě 81 Nm, který je k dispozici při 6750 ot/min. Jak jsme se již zmínili, zátah v nízkých a středních otáčkách je dobrý a motoru neschází ani výrazný charakter a povedený zvukový projev. Výkonnostní špička ve vysokých otáčkách ale prakticky žádná není a motoru musíme vytknout také opravdu vysokou míru vibrací, která začne být po delší cestě trochu otravná. Při kratších vyjížďkách to samozřejmě nijak nevadí, ale pokud se rozhodnete vyrazit na delší výlet, začne to velmi brzy lézt na nervy. Dynamika jízdy je ale velmi dobrá a maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 192 km/h. Převodovka je pak pětistupňová, a i když to působí tak trochu archaicky, pracuje se s ní docela dobře.

Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou to, o čem Buell XB9SX Lightning CityX beze zbytku je. Jedná se o velmi ostrou mašinu, která na silnici působí opravdu sportovním dojmem a jízda nad konkurencí v lecčem vyniká. Kombinace relativně nízké hmotnosti, nízko položeného těžiště a vybalancovaného šasi funguje na jedničku s hvězdičkou a na klikaté okresce se tato mašina cítí jako doma. Reakce na změny směru jízdy jsou okamžité, motocykl poslouchá na slovo a prostřednictvím řidítek a pneumatik dostanete velmi slušnou odezvu o tom, co se na silnici zrovna děje. Nějakou extra vysokou míru komfortu nečekejte, ale jízda není ani přehnaně tvrdá a nějakou tu nerovnost tlumiče zvládnou bez obav a nemusíte se tak obávat ani městského provozu. Velkou pochvalu si zaslouží kotoučové brzdy, které jsou velmi výkonné a nemají se zastavením této mašiny žádné závažnější problémy. Docela dobře se dávkují a nevadnou ani při vyšším a náročnějším vytížení. Rozměry brzdných kotoučů pak jsou 375 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

Výbava
Po stránce výbavy si není prakticky vůbec na co stěžovat a dostanete všechno, co byste od podobně koncipované mašiny mohli očekávat. Přední duální světlomety jsou dostatečně výkonné a navíc jsou chráněné mřížkou, takže by měly také něco vydržet. Koncová světla jsou pak z LED diod a velkou pochvalu si zaslouží hlavně zpětná zrcátka, která jsou lépe použitelná, než jak by se mohlo zdát. Díky nim budete mít perfektní přehled o dění za vámi a rozměrná zrcátka tak oceníte hlavně v hustém městském provozu. Zalíbila se nám i palubní deska, která sice kdovíjak moderně nepůsobí, ale je jednoduchá a skvěle čitelná i na přímém slunečním světle. Panel se skládá ze dvou analogových budíků umístěných vedle sebe a společnost jim dělají nezbytné informační diody po pravé straně. Sedlo je uloženo ve výšce 765 mm a nádrž zvládne pojmout 14.5 litru paliva, což stačí na dojezd při plném natankování okolo solidních 270 km. Rozměry pneumatik pak jsou 120/70 ZR-17 vpředu a 180/55 ZR-17 vzadu.

Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je slušné, a i když nepatří tento naháč mezi nejkvalitnější mašiny ve své třídě, Buell se v oblasti zpracování od svých starších modelů posunul docela vpřed. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a žádné výraznější vrzání není patrné ani při jízdě po nekvalitních cestách. V době výroby to byla zkrátka průměrně zpracovaná mašina, která bodovala spíše v jiných oblastech. Spolehlivost by měla být solidní, a pokud nezanedbáte základní údržbu, měl by Buell XB9SX Lightning CityX vydržet i náročnější zápřah. Nejspolehlivější jsou pak brzdy, na které je spolehnutí za jakékoliv situace.

Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte

Verdikt
Buell XB9SX Lightning CityX není konvenční naháč a jedná se o docela exotickou mašinu, která dělá spoustu věcí jinak, než konkurence. Dostanete kombinaci perfektního, moderního šasi a velmi oldschoolového motoru, který by se dal označit i za lehce zastaralý. Toto spojení ale funguje na jedničku a jízdní vlastnosti jsou to, čím se tato mašina odlišuje od většiny konkurentů. Jízda je agilní, ostrá, sportovní a na okresce plné zatáček jde krásně vidět, jak je šasi perfektně vyladěné a jak dychtivá tato mašina je. Jízdní vlastnosti jsou celkově opravdu čitelné a nezáludné. Výbava je naprosto dostatečná a dostanete jenom to nejnutnější, ale nic jiného ani potřebovat nebudete. Dílenské zpracování je průměrné a v tomto ohledu Buell skutečně nevyniká, ale při alespoň základní údržbě by neměly být se spolehlivostí žádné větší problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Buell XB9SX Lightning CityX: Exotický naháč, se kterým se odlišíte


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.