Přeposlat Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

09.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia SR 50 Factory je určitě jeden z nejlepších skútrů ve své kategorii a i když se jedná o malý model, pocitově působí velmi dospěle a dokonce sportovně. Za sportovní feeling může hlavně nízká hmotnost, perfektní agilita a v neposlední řadě také atraktivní design připomínající superbiky.

Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

Motor
Zadní kolo malého skútru Aprilia SR 50 Factory roztáčí jednoválcový, kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 49cc, který disponuje nejvyšším výkonem 5.4 koně a točivým momentem o hodnotě 6.4 Nm. Obou těchto hodnot dosahuje motor při 8500 ot/min a pocitově působí velmi svižným a agilním dojmem, což je dáno hlavně rychlými reakcemi na přidání plynu. Motoru nechybí ani přímý vstřik paliva a jedná se o docela klidnou a vyrovnanou pohonnou jednotku, která běží takřka bez vibrací. Maximální rychlost se pohybuje okolo 50 km/h, takže se jedná o skútr přímo určený do městského provozu, protože na klasických okreskách byste mohli být brzdou provozu. Samozřejmostí je pak nízká spotřeba paliva a v reálném světě se jedná o příjemně úsporný a nenáročný motor. Převodovka je typu CVT, takže je jízda v městském prostřední opravdu příjemná a převodovka je s motorem dobře sladěná.

Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem perfektní a na silnici působí tento skútr velmi sportovním dojmem, což byl samozřejmě záměr. Reakce na změny směru jízdy jsou bleskově rychlé, stabilita je perfektní a Aprilia SR 50 Factory prostě poslouchá na slovo. Agilita je určitě nadprůměrná a v hustém městském provozu se tento skútr pohybuje s naprostým přehledem a jistotou. Na druhou stranu, podvozek je také příjemně komfortní a problémy tak nebudou dělat ani rozbité cesty, ani delší vyjížďky. Prostřednictvím řidítek se k vám dostane spousta informací o dění pod kolem a velkou pochvalu si zaslouží také kotoučové brzdy. Ve své době byla Aprilia SR 50 Factory prvním malým skútrem se dvěma kotoučovými brzdami a ty se samozřejmě nachází také na tomto modelu. Oba brzdné kotouče mají průměr 190 mm a starají se o velmi rychlé zastavení, přičemž dobrá je také distribuce síly a odolnost. Do obou kotoučů se pak zakusují dvoupístkové třmeny.

Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

Výbava
Po stránce výbavy je na tom tento model opravdu velmi dobře a v mnohém zastíní i své větší a výkonnější konkurenty. Dostanete nezbytný úložný prostor pod sedlem, opravdu povedené světlomety o výkonu 35W a nezbytnou digitální palubní desku. Skútr nepostrádá ani palubní počítač, takže je tato Aprilia opravdu moderní a palubní deska je jak docela přehledná, tak dobře čitelná i na přímém slunečním světle. Potěší také rozměrná zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a to je užitečné hlavně v hustém městském provozu. Pohodlné a rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 820 mm a nádrž pojme 7 litrů paliva, které stačí na průměrný dojezd na plné natankování okolo 185 km. Vyzdvihnout musíme také přitažlivý design, díky kterému působí tento skútr opravdu sportovním dojmem a je vyvedený v podobném stylu, jako sportovní mašiny Aprilia. Rozměry pneumatik jsou 130/60 x 13 vpředu i vzadu.

Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

Kvalita a spolehlivost
V tomto ohledu si opravdu není na co stěžovat a i když se jedná o relativně levný skútr (i když ve své třídě je spíše dražší), dílenské zpracování je perfektní a výrobce opravdu na ničem nešetřil. Dostanete kvalitní, značkové komponenty, perfektní slícování a odolnost za jakýchkoliv podmínek. Nikde nic nedrncá ani na méně kvalitních cestách a s městskou džunglí se tento skútr vyrovnává opravdu s přehledem. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku a při alespoň nějaké základní údržbě by neměly být s odolností žádné závažnější problémy. Motor je léty prověřený a na brzdy je spoleh za jakýchkoliv podmínek.

Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy

Verdikt
Aprilia SR 50 Factory je určitě jeden z nejlepších skútrů ve své kategorii a i když se jedná o malý model, pocitově působí velmi dospěle a dokonce sportovně. Za sportovní feeling může hlavně nízká hmotnost, perfektní agilita a v neposlední řadě také atraktivní design připomínající superbiky. Motor je výkonný tak akorát, potěší příjemným projevem a také rychlými reakcemi na přidání plynu. Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyvážené a dostanete jak agilitu, tak komfort na méně kvalitních cestách. Určitě se nebudete muset bát vydat se ani na delší cestu, protože pozice za řidítky je dobrá. Výbava je perfektní a dostanete všechno, co byste mohli od malého a vyspělého skútru očekávat. Po stránce dílenského zpracování si pak není na co stěžovat a problémy by neměly být ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia SR 50 Factory: Premiant své třídy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.