Přeposlat Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

06.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha R1M je beze sporu jeden z nejvýraznějších příspěvků japonských výrobců do světa superbiků pro tento rok a jen tak někdo ji nepřekoná. Je to úžasná kombinace výkonu, sofistikovaných doplňků, exkluzivity a dokonalých zážitků plných adrenalinu.

Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

Motor
Pokud jste milovníky výkonných superbiků, Yamahu R1M budete milovat. Její zadní kolo totiž roztáčí řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc, který dává ohromujících 200 koní a točivý moment o hodnotě 113 Nm. Takto vysoký výkon dokáže nahnat strach a po dynamické stránce věci se jedná o jeden z nejlepších motorů současnosti. Zátah v nízkých otáčkách sice není nijak oslnivý, ale ve středních se motor probere a ve vysokých otáčkách je to už opravdový koncert. Motoru nechybí ani výrazná výkonnostní špička, takže v poslední třetině otáčkoměru dostanete pořádný kopanec. Nárůst výkonu mohl být ale trochu lineárnější, což by pomohlo plynulejší jízdě na klasických okreskách v klidnějším tempu. Odezva na přidání plynu je ale okamžitá a potěší také velmi nízká míra vibrací a charizmatický zvukový projev. Nejvyšší rychlost se pak pohybuje okolo 297 km/h a motor má dostatek síly takřka v jakékoliv rychlosti.

Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem dokonalé a celá mašina staví na tlumičích Ohlins Electronic Racing Suspension (ERS), které spolupracují se šestiosým gyroskopem Inertial Measurement Unit (IMU). Všechny data z IMU pak motocykl využije pro co nejlepší nastavení. Systém ESR je samozřejmě vybavený také nastavenými módy, mezi kterými jde přepínat, tlumiče si můžete nastavit také sami a celý systém jde i vypnout. To ale asi nebude třeba, protože pracuje na jedničku s hvězdičkou a vždy nastaví to, co je pro zvolený styl jízdy nejlepší. Agilita této mašiny je vskutku perfektní, řidítka jsou příjemně komunikativní a dobrá je také stabilita. K zahození není ani komfort, který je lepší, než by se dalo čekat. O zastavení tohoto motocyklu se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním jsou uloženy dva kotouče o průměru 320 mm a na zadním jeden kotouč s průměrem 220 mm. Brzdy se dobře dávkují, nevadnou ani při výraznějším zatížení způsobeném ostrou jízdou a celkově se na ně můžete spolehnout.

Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

Výbava
Výbava je naprosto vyčerpávající a kromě všech možných i nemožných elektronických prvků dostane majitel této mašiny také pozvánku na akci Yamaha Racing Experience, která bude probíhat v červnu 2015. Další zajímavou vymožeností je komunikační řídící jednotka CCU, což je v podstatně záznamník vašich výkonů a schopností na okruhu. Tato jednotka spolupracuje s GPS a můžete tak přesně sledovat vaše výsledky a vypozorovat, kde by se dalo ještě zlepšit. Jak na tom jste, si pak můžete prohlédnout na tabletu nebo smartphonu s operačním systémem Android. Sedlo je uloženo ve výšce 855 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, které zvládne motor se dvěma stovkami koní vycucnout docela rychle. Zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a dostatečně výkonné jsou také světlomety. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu, 190/55 x 17 vzadu a v základu dostanete lepivé pneumatiky Bridgestone RS10R.

Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a u takto vybaveného a prezentovaného motocyklu ani nejde nic jiného čekat. Yamaha R1M je postavena velmi bytelně a výrobce použil spoustu kvalitních materiálů, přičemž majitel nebude ochuzen ani o karbon. Určitě bychom měli zmínit také fantastický design, který dělá z tohoto motocyklu snad nejpřitažlivější superbike, který kdy opustil Japonsko. Na posouzení spolehlivosti je ještě docela brzy, protože se jedná o novinku, ale vzhledem k přítomnosti kvalitních komponent by v tomto ohledu neměly být žádné problémy.

Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku

Verdikt
Yamaha R1M je beze sporu jeden z nejvýraznějších příspěvků japonských výrobců do světa superbiků pro tento rok a jen tak někdo ji nepřekoná. Je to úžasná kombinace výkonu, sofistikovaných doplňků, exkluzivity a dokonalých zážitků plných adrenalinu. Motor je opravdu výbušný, jeho 200 koní vám poskytne dynamiku, která bere dech a motor potěší také výraznou výkonnostní špičkou a dobrou odezvou na přidání plynu. Jízda staví hlavně na chytré elektronice, ale ta jde samozřejmě vypnout a řidič se tak může spoléhat pouze na sebe. Ve výbavě nic důležitého neschází a dostanete všechny moderní prvky, jaké si lze u superbiku jenom přát. Příjemným bonusem je pak systém sledující vaše výkony při jízdě, a pokud si Yamahu R1M koupíte, dostanete také pozvánku na akci Yamaha Racing Experience.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha R1M: Skutečný hi-tech superbike a jeden z nejlepších počinů tohoto roku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.