Přeposlat Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

04.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX-R750 je jednoduše hvězda, která dělá všechno na jedničku a ve své kategorii se je to jeden z nejlepších motocyklů. Nízká hmotnost, vysoký výkon, skvěle vybalancované jízdní vlastnosti a hlavně dobrá použitelnost v reálném světě jsou to, čím tento model boduje a čím vyčnívá.

Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

Motor
Zadní kolo mašiny Suzuki GSX-R750 roztáčí řadový čtyřválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 750cc a opravdu drtivým výkonem ve vysokých otáčkách. V nižších a středních otáčkách to není moc komunikativní motor, ale ve vysokých naplno okryje svůj nemalý potenciál. Nejvyššího výkonu 150 koní dosahuje tento čtyřválec při 13200 ot/min a točivý moment o hodnotě 86 Nm je k dispozici při 11200 ot/min. Motor se tedy přímo vyžívá ve vysokých otáčkách, do kterých letí s nadšením a nabídne v nich, kromě výbušného charakteru, také výrazný zvukový projev. Určitě potěší také minimální míra vibrací a dobrá odezva na přidání plynu. Je jedno zda jezdíte na okresce nebo na okruhu, tento motor odvede perfektní práci v jakémkoliv prostředí. Pouze ve městě to není úplně to pravé ořechové a při pomalé jízdě se tento motor moc příjemně necítí. Maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 280 km/h a přesná převodovka je pak klasicky šestistupňová.

Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

Jízda a ovladatelnost
Perfektně vyladěné jízdní vlastnosti jsou hlavní zbraní této mašiny, a i když se jedná o poctivé sportovní nářadí, Suzuki GSX-R750 je pořád příjemně civilizovaná a pohodlná na ovládání. Stavitelné tlumiče odvádějí perfektní práci na okruhu i na okresce skvělá je také zpětná vazba od řidítek a předního kola. S tímto motocyklem se prostě bez problémů sžijete a to, jak s řidičem komunikuje, patří v motocyklovém světě k tomu nejlepšímu. Skvělá ovladatelnost jde na vrub také relativně nízké hmotnosti, která je pouhých 190 kg a díky ní je ovládání jednoduché i při nízkých rychlostech. Agilita je na perfektní úrovni, mašina poslouchá na každé slovo a dobrá je také stabilita ve vysokých rychlostech. Je to zkrátka opravdový superbike s nezáludným a čitelným chováním. Kotoučové brzdy nemají se svižným zastavením vůbec žádné problémy a kromě výkonu potěší také dobrým dávkováním a odolností, protože nevadnou ani při náročnějším vytížení. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 310 mm vpředu a 220 mm vzadu.

Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

Výbava
Při pohledu na základní výbavu by se mohla tato mašina zdát jako nedostatečně vybavená, ale tak to má prostě být a prim zde hrála hlavně nízká hmotnost a co nejlepší spojení řidiče se silnicí. Dostanete pouze ty nejdůležitější věci a z modernější výbavy jsou zde přítomné vlastně pouze dvě palivové mapy, které se přepínají na řidítkách a stavitelné tlumiče. Palubní deska je jednoduchá a moderní zároveň, přičemž problémy nejsou s orientací ani s čitelností na přímém slunečním světle. Její dominantu tvoří velký analogový otáčkoměr doplněný vcelku rozměrným displejem, přičemž samozřejmě nechybí ani informační diody. Sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd na plné natankování okolo 235 km. Motor tedy není nejúspornější a jeho normovaná spotřeba je 7.2 litru paliva na 100 km. Přední světlomet je pak dostatečně výkonný a dobrá jsou také zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70ZR17M/C vpředu a 180/55ZR17M/C vzadu.

Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

Kvalita a spolehlivost
V oblasti spolehlivosti vás Suzuki GSX-R750 nenechá nikdy na holičkách a působí dojmem, že zvládne jezdit v plném zápřahu na okruhu snad celý den. Hlavně brzdy jsou takřka k neutahání a můžete se na ně spolehnout za jakékoliv situace. Dílenské zpracování je pak určitě nadprůměrné a všechny komponenty sedí hezky na svém místě, a to i na horších silnicích. Pouze lak nepůsobí nějak zvlášť odolným dojmem, a pokud budete chtít tuto mašinu udržet jako novou, budete se muset o exteriér trochu víc starat.

Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem

Verdikt
Suzuki GSX-R750 je jednoduše hvězda, která dělá všechno na jedničku a ve své kategorii se je to jeden z nejlepších motocyklů. Nízká hmotnost, vysoký výkon, skvěle vybalancované jízdní vlastnosti a hlavně dobrá použitelnost v reálném světě jsou to, čím tento model boduje a čím vyčnívá. Motor je ve vysokých otáčkách opravdu výbušný a trochu zamrzí pouze jeho mírná letargie v nižších otáčkách, ale není to nic strašného. Jízdní vlastnosti jsou parádní, jízda je za všech okolností dobře předvídatelná a tato mašina se cítí dobře jak na klikaté okresce, tak na rychlém okruhu. Výbava je trochu spartánská, ale to vůbec nevadí a naopak se to k této mašině dobře hodí. Je to zkrátka stroj na hlavně na zážitky a těch vám poskytne víc než dost. Dílenské zpracování je dobré, a pokud neodbudete základní údržbu, problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX-R750: Lehounký superbike s výbušným motorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.