Přeposlat Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

02.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CBR300R patří bezesporu mezi nejlepší mašiny ve své kategorii a potěší hlavně výbornou vyrovnaností všech svých vlastností. Je lehká, dynamická, zábavná na řízení a navíc je slušně vybavená a skvěle postavená, což jsou další body k dobru.

Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

Motor
Jednoválcový motor pohánějící Hondu CBR300R je silnější, než byste si mohli myslet a poskytuje této mašině opravdu velmi dobrou dynamiku. Okolo 5000 ot/min se probudí, poté následuje další výraznější nádech při 6000 ot/min a nejsilnějšího zátahu se dočkáte o dalších 1500 ot/min výš. Červené pole otáčkoměru se nachází v 10500 ot/min a motor nemá vůbec žádný problém do takto vysokých otáček vyletět. Má při nich samozřejmě odpovídající zvukový projev a motor potěší také prakticky okamžitými reakcemi na přidání plynu. Tento kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 286cc disponuje nejvyšším výkonem 30.5 koně a točivým momentem o hodnotě 27 Nm, což jsou hodnoty pro dynamickou jízdu naprosto dostatečné. Díky nízké hmotnosti působí tato mašina ještě výkonněji, než kolik koní ve skutečnosti má. Přívětivá je také spotřeba paliva pohybující se v průměru okolo 4.6 litru na 100 km. Maximální rychlost této mašiny je 166 km/h a převodovka je klasicky šestistupňová.

Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a staví hlavně na agilitě, která je opravdu perfektní, přičemž domovem tohoto motocyklu jsou v první řadě klikaté okresky. Zvládnout tuto lehkonohou mašinu ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát a dostat z ní to nejlepší vyžaduje jak zkušenosti, tak odhodlání. Jízda je sice předvídatelná, ale tlumiče jsou docela tvrdé a občas se nevyvarují různým odskokům na méně kvalitních cestách. Do městského provozu to tedy není úplně ideální mašina, ale v nižších rychlostech se jde velmi dobře popasovat také s městskou džunglí. Šasi je velmi dobře vybalancované, ale od řidítek a pneumatik se k vám nedostane zrovna moc informací o dění na silnici a tento fakt připisujeme právě pneumatikám. Velkou pochvalu si ale zaslouží kotoučové brzdy, které nemají se zastavení vůbec žádné problémy, a když za ně vezmete trochu víc, zastavíte v okamžiku. Rozměry brzdných kotoučů jsou 296 mm vpředu a 220 mm vzadu.

Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

Výbava
Výbava je velmi dobrá a za své peníze dostanete spoustu moderních doplňků, jako je například brzdný systém ABS. Potěší také přítomnost úložného prostoru pod sedlem spolujezdce a výkonné přední světlomety. Palubní deska je kombinovaná, skládá se z velkého analogového otáčkoměru a displeje, na kterém se zobrazují veškeré důležité informace (rychlost, stav paliva, hodiny, teplota). Palubní deska je pak příjemně přehledná a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 785 mm a nádrž zvládne pojmout až 13 litrů paliva, což stačí na dojezd na plné natankování přesahující 280 km. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná a poskytnou vám tak dobrý přehled o dění za vámi. V oblasti výbavy si tedy není moc na co stěžovat a za relativně nízkou cenu dostanete určitě nadprůměrnou výbavu. Rozměry pneumatik jsou 110/70-17 vpředu a 140/70-17 vzadu.

Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o levnou a dostupnou mašinu, ale v oblasti dílenského zpracování to naštěstí poznat nejde a kvalita je vskutku nadprůměrná. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. V oblasti spolehlivosti by pak mělo být všechno v nejlepším možném pořádku, a pokud motocyklu poskytnete alespoň základní údržbu a budete dodržovat servisní intervaly, nic závažného by se stát nemělo. Tato mašina není přecpaná náročnou elektronikou a není tu tak mnoho věcí, které by se mohly pokazit. Vysoký zápřah by měly bez větších problémů zvládnout také brzdy.

Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti

Verdikt
Honda CBR300R patří bezesporu mezi nejlepší mašiny ve své kategorii a potěší hlavně výbornou vyrovnaností všech svých vlastností. Je lehká, dynamická, zábavná na řízení a navíc je slušně vybavená a skvěle postavená, což jsou další body k dobru. Motor je více než dostatečně výkonný a i když možná nemá papírově tak vysoký výkon, jako některá konkurence, vysoký točivý moment to vyrovnává a umí být až překvapivě výbušný. Jízdní vlastnosti jsou agilní a tato mašina se samozřejmě nejlépe cítí na okresce plné zatáček, kde vynikne hlavně ochota měnit směr. Komfort by sice mohl být lepší, ale není to žádná hrůza a jde si na to zvyknout. Výbava je více než dostatečná a dostanete například brzdný systém ABS nebo moderní palubní desku. Dílenské zpracování pak patří v této kategorii k tomu nejlepšímu, co můžete dostat a pokud motocyklu dopřejete alespoň základní údržbu, měl by vydržet i vysoký zápřah.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR300R: Skvělá na papíře i ve skutečnosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.