Přeposlat Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

27.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Rocket III Roadster je ohromná mašina ve všech ohledech a určitě se jedná o jeden z nejvýraznějších strojů, jaký lze potkat na silnici. Jako první zaujme až hromový zvukový projev a hned po něm majestátní silueta a vskutku úctyhodné rozměry.

Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

Motor
Srdcem této vskutku úchvatné mašiny je pravděpodobně největší sériový motor určený pro motocykly, a to tříválec o mohutném zdvihovém objemu 2294cc. Jedná se o řadový motor chlazený kapalinou a jeho maximální výkon je slušných 148 koní. Točivý moment je ale samozřejmě u velkých cruiserů podstatně důležitější, než počet koní a v tomto ohledu nabídne motor ohromujících 221 Nm při 2750 ot/min. Takto vysoký točivý moment je nezbytný, protože motor se musí prát s opravdu mohutnou mašinou a nutno podotknout, že s tím nemá žádné větší problémy. Maximální rychlost tohoto modelu se pohybuje okolo 217 km/h a motor je spojený s přesnou a vhodně odstupňovanou pětistupňovou převodovkou. Zátah je velmi dobrý prakticky od volnoběhu a motor se vyloženě vyžívá v převalování se v nízkých otáčkách, kde se cítí velmi dobře. Za zmínku určitě stojí také opravdu impozantní zvukový projev, který na vás upozorní na míle daleko a způsobí, že všichni okolo se za vámi otočí.

Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

Jízda a ovladatelnost
Mokrá hmotnost 367 kg na první pohled vyloženě nažene hrůzu, ale ve skutečnosti působí tato mašina pocitově podstatně lehčím dojmem, než ve skutečnosti. Člověk by od takto mohutného cruiseru očekával hlavně klidné kolébání na silnici, ale Rocket III je až překvapivě agilní a dobře se ovládá i na klikatých okreskách. Může za to hlavně perfektně vyladěné šasi a moderní tlumiče, které nejsou naladěny vyloženě na žehlení nerovností a poskytnou i nějakou tu odezvu a jistotu. Stabilita je prakticky dokonalá i ve vysokých rychlostech a potěší také předvídatelnost chování v jakékoliv situaci. Kvalitnímu cestování napomáhá i dobrý posed za řidítky a vcelku pohodlné sedlo. Takto obrovská mašina potřebuje pořádně výkonné brzdy a ty zde samozřejmě jsou. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměrech 320 mm a na zadním má své místo jeden, 316 mm kotouč. Do předních kotoučů se pak zakusují čtyřpístkové třmeny Nissin, zatímco do zadního dvoupístkový třemen od firmy Brembo.

Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

Výbava
V tomto ohledu si není prakticky na co stěžovat a za své peníze dostanete jak spoustu kvalitních komponent, tak moderní výbavu, jako například brzdný systém ABS. Ten je samozřejmě ve standardní výbavě, protože takto mohutný motocykl potřebuje dobrou kontrolu za jakékoliv situace. Perfektní je i palubní deska, která se skládá ze dvou analogových budíků a samozřejmě nesmí chybět ani malý displej palubního počítače. Čitelnost všech instrumentů je bezproblémová i na přímém slunečním světle a palubka vyvedená v retro stylu se k této mašině výtečně hodí. Velkou pochvalu si zaslouží také pohodlné a rozměrné sedlo uložené ve výšce 750 mm, díky kterému se nemusíte bát ani opravdu dlouhých cest a výletů. Nádrž pojme 23.8 litrů paliva a dojezd na plné natankování je veskrze průměrný, protože takto mohutný motor v obrovské a těžké mašině si zkrátka řekne o svůj příděl paliva a je všechno možné, jenom ne úsporný. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná a poskytnou vám solidní přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 150/80 R17 vpředu a 240/50 R16 vzadu.

Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

Kvalita a spolehlivost
Jedná s o vlajkovou loď Triumphu a podle toho vypadá také dílenské zpracování, které je perfektní a nemáme k němu žádných výhrad. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nedrnčí ani na nekvalitních silnicích, takže cestování je pohodlné a příjemné v každém prostředí. Podobné je to také se spolehlivostí, která staví na bytelném motoru a odolných brzdách. Při alespoň základní údržbě by tedy neměly být s odolností žádné závažnější problémy a tato mašina vydrží bez obtíží spolykat opravdu ohromné množství kilometrů. Servisní intervaly jsou nastaveny na 16 000 kilometrů.

Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých

Verdikt
Triumph Rocket III Roadster je ohromná mašina ve všech ohledech a určitě se jedná o jeden z nejvýraznějších strojů, jaký lze potkat na silnici. Jako první zaujme až hromový zvukový projev a hned po něm majestátní silueta a vskutku úctyhodné rozměry. Je to prostě pravý král silnic vyvedený v nezbytném retro stylu s motorem, který patří ve světě motocyklů k těm úplně největším. Jeho masivní točivý moment nemá se svižnější jízdou vůbec žádné problémy a jízdní vlastnosti jsou až překvapivě agilní. I když se jedná o pořádně těžkou mašinu, svou nadváhu zvládá maskovat velmi dobře a ovladatelnost tedy není tak obtížná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Výbava je více než dostatečná a nechybí v ní například palubní počítač nebo brzdný systém ABS. Dílenské zpracování je pak prakticky bez chyby a motocykl je osazený samými kvalitními komponenty, takže se spolehlivostí by neměly být žádné závažnější problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Rocket III Roadster: Největší z velkých


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.