Přeposlat Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

20.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Kawasaki ER-6f je perfektně vyvážená mašina a skvělá volba pro první větší a výkonnější motocykl. Díky svému nezáludnému charakteru se tedy jedná o vhodný model i pro začínající řidiče, se kterým je velmi jednoduché se sžít a dostat se mu pod kůži.

Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

Motor
Srdcem motocyklu Kawasaki ER-6f je povedený, kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 649cc, který disponuje nejvyšším výkonem 72 koní a točivým momentem o hodnotě 64 Nm. Nejvyššího výkonu dosahuje motor při 8500 ot/min a maximum točivého momentu je k dispozici při 7000 ot/min, takže motor se dobře sbírá již ze středních otáček a samozřejmě mu nechybí ani výrazná výkonnostní špička. Motor jde navíc krásně za plynem a jedná se o ideální pohonnou jednotku i pro začínající řidiče, protože není přehnaně výkonný a jeho charakter je veskrze přátelský. Míra vibrací je minimální a vůbec mu nevadí převalovat se v nižších otáčkách. Maximální rychlost tohoto modelu je 208 km/h a motor je spojený s přesnou a vhodně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 6 litrů paliva na 100 km jízdy a zvukový projev je příjemně charizmatický.

Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

Jízda a ovladatelnost
Proti svému sourozenci ER-6n působí Kawasaki ER-6f podstatně sportovnějším a ostřejším dojmem, avšak přívětivá povaha jízdy zůstala. Na klikaté okresce vyniknou bleskové reakce na změny směru jízdy a předvídatelnost, díky které je radost vrhat se s touto mašinou do zatáček. Potěší také solidní míra komfortu a nebudete se tak muset bát ani městského provozu. Díky relativně nízké hmotnosti je ovládání jednoduché i v nižších rychlostech a v těch vyšších potěší zase perfektní stabilita. Jízdní vlastnosti jsou zkrátka výborně vybalancované a tato mašina se cítí dobře takřka v jakémkoliv prostředí. Brzdy nemají se zastavením tohoto motocyklu prakticky vůbec žádné problémy a ani na ně nemusíte příliš tlačit. Na předním kole mají své místo dva kotouče o průměru 300 mm a na zadním pak sedí kotouč o průměru 220 mm. Do předních kotoučů se zakusuje dvoupístkový třmen a do zadního klasický jednopístkový.

Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

Výbava
Výbava je spíše základní a spartánská, ale dostanete všechno pro jízdu nezbytně nutné a za příplatek je k dispozici také brzdný systém ABS. Palubní deska je příjemně moderní a nechybí jí displej, který zobrazuje například stav paliva a ostatní důležité informace. S čitelností palubní desky pak nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 805 mm a nádrž pojme 16 litrů paliva, což stačí na solidní dojezd okolo 240 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný a potěší také solidní zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k vám dostane spousta informací o dění za vámi. Dobrý přehled pak oceníte hlavně v hustém městském provozu a přední ochranný štít funguje taktéž docela dobře. Rozměry pneumatik jsou 120/70ZR17 vpředu a 160/60ZR17 vzadu.

Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování sice dokonalé není, ale i tak spadá do nadprůměru a za své peníze dostanete slušně postavenou mašinu, která by měla něco vydržet. Jedná se zkrátka o levnější a dostupnější mašinu a nejlépe to jde vidět právě na zpracování, které perfektní určitě není. Spolehlivost by ale měla být bezproblémová a tato mašina staví hlavně na odolném a léty prověřeném motoru. Pokud mu dopřejete alespoň základní údržbu, nebudete mít vůbec žádné problémy a to samé platí také pro brzdy.

Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou

Verdikt
Kawasaki ER-6f je perfektně vyvážená mašina a skvělá volba pro první větší a výkonnější motocykl. Díky svému nezáludnému charakteru se tedy jedná o vhodný model i pro začínající řidiče, se kterým je velmi jednoduché se sžít a dostat se mu pod kůži. Motor je tak akorát výkonný a vyznačuje se solidním zátahem už ve středních otáčkách, přičemž mu nechybí ani výrazná výkonnostní špička. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vybalancované a tato mašina se cítí dobře jak na klikaté okresce, tak v hustém městském provozu. Na každodenní používání se jedná o ideálního společníka. Výbava je spíše základní, ale o nic důležitého ochuzeni nebudete a za své peníze dostanete to, co lze očekávat. Dílenskému zpracování k dokonalosti něco málo chybí, ale špatné určitě není a celková spolehlivost je pak nadprůměrá.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki ER-6f: Ideální první seznámení se sportovní mašinou


počet příspěvků: 1

Veronika Hálová

11.09.2016 v 01:02

Dobrý den, ráda bych se zeptala, kde se dá sehnat tento typ motocyklu Kawasaki? Předem děkuji za odpovědi.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.