Přeposlat Bimota DB10: Óda na radost

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bimota DB10: Óda na radost

13.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Bimota DB10 je na první pohled hlavně velmi nepraktická a extrémně drahá, ale pod těmito ne zrovna dobrými vlastnostmi se skrývá hotový klenot. Je to neuvěřitelně zábavná mašina, kterou je radost řídit a pro všechny okolo je zase radost se na ni koukat.

Bimota DB10: Óda na radost

Motor
Zadní kolo motocyklu Bimota DB10 roztáčí parádní, vzduchem chlazený dvouválcový motor od italské Ducati, který disponuje zdvihovým objemem 1078cc a nejvyšším výkonem 98 koní při 7750 ot/min. Maximum točivého momentu tohoto motoru je 105 Nm a dočkáte se ho při 6250 ot/min, takže relativně nízko a díky tomu je zátah dobrý už v nízkých otáčkách. Nárůst výkonu je vskutku příjemně lineární a dočkáte se také vcelku výrazného kopance ve vysokých otáčkách. Pochválit musíme i velmi vyrovnaný běh s minimem vibrací a prakticky okamžité reakce na přidání plynu, takže pod rukama působí tato mašina velmi agilně a ostře. Při necitlivém přidání plynu budete mít občas co dělat, abyste Bimotu DB10 zkrotili. Dynamika jízdy je výborná a vzhledem k nízké hmotnosti a vysokému výkonu budete s touto mašinou určitě patřit k nejrychlejším účastníkům silničního provozu. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná. Nejvyšší rychlost se pohybuje okolo 220 km/h.

Bimota DB10: Óda na radost

Jízda a ovladatelnost
Na klikaté okresce nebo na okruhu se Bimota DB10 chová jako sportovní mašina a čím víc jí naložíte, tím víc s vámi bude komunikovat. Reakce na změny směru jízdy jsou prakticky okamžité, odezva od předního kola a řidítek perfektní a po stránce ovladatelnosti si opravdu není na co stěžovat. Stabilita je ve středních a vyšších rychlostech solidní a ovladatelnost je dobrá i v nízkých, protože tato mašina váží pouhých 168 kg. Nemusíte se tak bát ani pomalejšího provozu někde ve městě, ale nejlépe se tento model samozřejmě cítí na klikaté okresce. Určitě se jedná o jeden z nejzábavnějších motocyklů a je vskutku radost ho vést do zatáček. Brzdy nemají se zastavením vůbec žádné problémy, a když za ně vezmete, zastavíte během okamžiku. Odezva od brzd je dobrá a navíc takřka vůbec nevadnou, takže se hodí i na okruh. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu a 220 mm vzadu, přičemž výrobce použil třmeny od firmy Brembo.

Bimota DB10: Óda na radost

Výbava
Hlavní devizou výbavy této mašiny jsou karbonové doplňky, kterých je zde opravdu hodně a právě tento materiál dělá Bimotu DB10 tak lehkou. Karbon je opravdu prakticky všude a motocykl tak působí opravdu moderně a sportovně, skoro jako pravý superbike. Potěší také přehledná palubní deska s velkým otáčkoměrem, která je přehledná a bez problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Nepříliš pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 820 mm a nádrž pojme pouhých 13.5 litru paliva, což stačí na dojezd na plné natankování jen něco málo přes 200 km. Průměrná spotřeba motoru Ducati je okolo 6.6 litru na 100 km, takže nějak extra úsporná pohonná jednotka to opravdu není. Přední světlomet je vcelku výkonný, ale zpětná zrcátka mohla být trochu rozměrnější, protože moc dobrý přehled o dění vzadu neposkytují. Rozměry použitých pneumatik jsou 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu.

Bimota DB10: Óda na radost

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je prakticky dokonalé a jedná se o jeden z nejkvalitnějších motocyklů, jaké lze koupit. Za to se ale samozřejmě platí a Bimota DB10 je tak pořádně drahá a exkluzivní mašina, kterých na silnici potkáte pravděpodobně méně, než Ferrari. Hned na první pohled je vidět, že si dal výrobce opravdu záležet, všechno hezky sedí na svém místě a přítomnost karbonových prvků dodává Bimotě na výjimečnosti. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku, a pokud motocyklu dopřejete alespoň základní údržbu, měl by běžet bez větších problémů.

Bimota DB10: Óda na radost

Verdikt
Bimota DB10 je na první pohled hlavně velmi nepraktická a extrémně drahá, ale pod těmito ne zrovna dobrými vlastnostmi se skrývá hotový klenot. Je to neuvěřitelně zábavná mašina, kterou je radost řídit a pro všechny okolo je zase radost se na ni koukat. Díky parádnímu motoru od Ducati je dynamika jízdy úžasná a perfektní jízdě hodně napomáhá také nízká hmotnost. Ovladatelnost je tak dostatečně jednoduchá i v nízkých rychlostech a určitě nebudete potřebovat horu svalů, abyste tuto mašinu zkrotili. Výbava je dostatečná a za své peníze dostanete hlavně spoustu karbonových doplňků a precizní dílenské zpracování, které jen velmi těžko hledá konkurenci. Spolehlivost by pak měla být bezproblémová.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bimota DB10: Óda na radost


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.