Přeposlat MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

26.01.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Stradale 800 je první cestovní mašina od italské společnosti MV Agusta, nicméně ta to vzala trochu z jiného úhlu a čistokrevný tourer to určitě není. Je to spíš sportovní mašina s výbavou toureru, a i když zvládne také delší cesty, daleko lépe se hodí pro nějaký krátký, jednodenní výlet.

MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

Motor
Známý tříválec o zdvihovém objemu 798cc je u společnosti MV Agusta nejvíce nasazovaný a nejvíce upravovaný motor současnosti. Je docela podobný tříválci od Triumphu, ale tento italský je trochu víc agresivní a celkově nepatrně výraznější. Samozřejmě se nachází také v novém modelu Stradale 800, kde disponuje 115 koňmi a točivým momentem o hodnotě 79 Nm. O dynamickou jízdu tak nebudete mít nouzi, tato mašina zvládne zrychlit z klidu na ¼ míle za 11.3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 224 km/h. Motor se pyšní solidním zátahem už z nižších a středních otáček, přičemž mu není cizí ani výrazná výkonnostní špička. Navíc běží s naprostým minimem vibrací a jeho reakce na přidání plynu jsou takřka okamžité. Samozřejmě nechybí ani tři jízdní módy, které jsou doplněny jedním upravitelným. Součástí výbavy je také perfektní rychlořazení, které funguje na jedničku s hvězdičkou a určitě se jedná o jeden z nejlepších prvků této mašiny.

MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a potěší hlavně bleskově rychlé reakce na změny směru jízdy a stabilita i při vyšších rychlostech. Tato mašina si vyloženě říká o to, abyste ji řídili agresivně, do zatáček se vrhá s nadšením a na klikaté okresce to bude ten pravý společník. Určitě to není klidná mašina na nějaké dlouhodobé cestování a při jejím řízení si tak moc neodpočinete, protože pořád budete mít pod rukama to odhodlání řezat zatáčky. Samozřejmě se můžete vydat i na delší cestu, ale Stradale 800 má do vyrovnaného a klidného polykače dálničních kilometrů opravdu daleko. Je to prostě agresivní stroj, který vyžaduje trochu agresivnější zacházení. Brzdy jsou velmi výkonné a přední kotouče jsou vybaveny systémem, který zabraňuje při velmi silném brzdění převrácení mašiny přes přední brzdu. Brzdný výkon se ale velmi dobře dávkuje a brzdy nevadnou ani při soustavném vytěžování. Rozměry kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu a 220 mm vzadu.

MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

Výbava
Výbava je jedním slovem parádní a už v základu dostanete spoust moderních věcí a kvalitní komponenty. Sedlo pro dva je perfektní, stejně tak jako přední ochranný štít (samozřejmě je stavitelný) a velmi se nám líbila také přepracovaná palubní deska. Ta je kompletně digitální a nyní zobrazuje mnohem víc informací, než dřív. Samozřejmostí jsou také informační diody a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo se nachází ve výšce 870 mm a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, což stačí na dojezd na plné natankování okolo 192 km. To není žádný zázrak a tříválec roztáčející zadní kolo určitě nepatří k nejúspornějším motorům ve své kategorii, přičemž v průměru si řekne o 7.2 litru paliva na 100 km. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a tato mašina se po stránce kvality určitě řadí k těm lepším. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže ani méně kvalitní cestě a použité materiály působí příjemně kvalitně. Spolehlivost zatím bohužel odhadnout nejde, protože se jedná o novou mašinu a jak si bude stát v tomto hledu ukáže až čas. Cena je, jak už bývá u Agusty zvykem, vyšroubována docela vysoko, ale za své peníze dostanete parádní design a hlavně moderní výbavu, ve které většina konkurence trochu zaostává.

MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku

Verdikt
Stradale 800 je první cestovní mašina od italské společnosti MV Agusta, nicméně ta to vzala trochu z jiného úhlu a čistokrevný tourer to určitě není. Je to spíš sportovní mašina s výbavou toureru, a i když zvládne také delší cesty, daleko lépe se hodí pro nějaký krátký, jednodenní výlet. Nejlépe se tento model cítí na klikaté okresce, kde vynikne jeho docela agresivní naladění a radost ze zatáčení. Motor je perfektní, nabídne dostatek výkonu, charizmatický zvukový projev a potěší také výraznou výkonnostní špičkou. Pochvalu si zaslouží i rychlořazení, které pracuje na výbornou. Výbava je určitě nadprůměrná a jak už bývá u společnosti MV Agusta zvykem, dostanete spoustu moderních technologií a elektroniky. Dílenské zpracování je dobré a použité materiály dostatečně kvalitní.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta Stradale 800: Cestovní mašina s duší superbiku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.