Přeposlat Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

21.01.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XVS1300 Custom působí na první pohled jako král silnic a skutečně k němu nemá daleko. Kombinuje v sobě styl tradičních velkých cruiserů a neprůstřelnou kvalitu Yamahy, která z tohoto modelu dělá, v kombinaci s rozumnou cenou, perfektní koupi.

Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

Motor
Motor pohánějící Yamahu XVS1300 Custom možná vypadá jako tradiční a retro pohonná jednotka chlazená vzduchem, ale ve skutečnosti je to velmi moderní motor s kapalinovým chlazením. Ze zdvihového objemu 1304cc dává tento dvouválec 72 koní (při 5500 ot/min) a hlavně 103 Nm točivého momentu, který je dostupný již při 3000 ot/min. Motor tedy velmi ochotně zatahuje již v opravdu nízkých otáčkách a předjíždění je vcelku jednoduché a pohodlné. Jakmile se rozjedete a zařadíte pátý převodový stupeň, jen málokdy budete nuceni kvůli předjetí podřazovat. Velmi nás potěšil vyrovnaný a klidný běh bez jakýchkoliv výraznějších vibrací, ale co už tak moc nepotěší, je mdlý zvukový projev. Výfuk působí tak nějak utlumeně a k výraznému vzhledu této mašiny se jeho projev určitě nehodí. Maximální rychlost se pohybuje okolo 176 km/h a převodovka je klasicky pětistupňová a s motorem výborně sladěná.

Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

Jízda a ovladatelnost
Yamaha XVS1300 Custom staví hlavně na nízkém a pohodlném sedáku, díky kterému se nemusíte bát ani opravdu dlouhých cest a nekvalitních silnic. Na své si tak přijdou i řidiči menšího vzrůstu, kteří nebudou mít při zastavování na světlech žádné problémy s dosažením na zem. Trochu horší je to ale s ovladatelností v nízkých rychlostech, protože tato mašina váží značných 293 kg i s náplněmi a proplétat se pomalým městským provozem nebo parkovat dá zabrat i silným jedincům. Tlumiče jsou naladěny velmi komfortně a pohodlí při jízdě netrpí ani vzhledem k ohromnému přednímu kolu o průměru 21 palců. Stabilita je pak perfektní i při vyšších rychlostech a pochvalu si zaslouží také kotoučové brzdy, které se s vysokou hmotností perou na jedničku a odvádějí dobrou práci. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu a 310 mm vzadu.

Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

Výbava
V základní výbavě dostanete pouze nezbytně nutné věci, takže povahově se jedná spíše o spartánský cruiser. V seznamu příplatkové výbavy je ale spousta moderních doplňků a za příplatek si je možné tuto mašinu hezky dozdobit, například krásnými zakázkovými koly nebo chromovaným krytem řemenu. Palubní deska je velmi jednoduchá a k retro stylu tohoto modelu se skvěle hodí, přičemž čitelnost je naprosto bezproblémová i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 670 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, což stačí na dojezd na plné natankování okolo 236 km. Motor tedy není vzhledem k vysoké hmotnosti nijak přehnaně žíznivý a jeho průměrná spotřeba se pohybuje okolo 6.3 litru na 100 km jízdy. Přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka vám zase poskytnou slušný přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 21 vpředu a 210/40 x 18 vzadu.

Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a i když spadá tento model spíše mezi levnější cruisery, na kvalitě zpracování to nejde vůbec poznat. Všechno působí bytelným a odolným dojmem a vrstva laku je dostatečně silná. Samozřejmě nechybí ani chromované dekorační doplňky, které krásně kontrastují s tmavými koly a celkově styling této mašiny ještě trochu povyšují. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku a hlavně motor by měl bez problémů zvládnout i náročnější zápřah.

Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic

Verdikt
Yamaha XVS1300 Custom působí na první pohled jako král silnic a skutečně k němu nemá daleko. Kombinuje v sobě styl tradičních velkých cruiserů a neprůstřelnou kvalitu Yamahy, která z tohoto modelu dělá, v kombinaci s rozumnou cenou, perfektní koupi. Moderní dvouválec se vyznačuje hlavně skvělým zátahem už v nízkých otáčkách a naprosto vyrovnaným chodem, ale bohužel mu schází charizmatický zvukový projev, který by (už tak výborný) zážitek z jízdy ještě trochu vylepšil. Jízdní vlastnosti staví hlavně na komfortu a stabilitě, takže se nemusíte obávat ani dlouhých výletů. Obávat byste se ale měli hustého a pomalého městského provozu, kde se kvůli vysoké hmotnosti většinu času docela nadřete. Výbava je pak spíše základní a list příplatkové výbavy dlouhý, takže není problém dokoupit si spoustu věcí. Dílenské zpracování je prakticky bezchybné.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XVS1300 Custom 2014: Dostupný koráb silnic


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.