Přeposlat Aprilia Dorsoduro 750 Factory ABS: Povedená mašina s nádechem karbonu
Aprilia Dorsoduro 750 Factory ABS: Povedená mašina s nádechem karbonu
Aprilia Dorsoduro 750 byla vždy výborná mašina a varianta Factory je ještě o malý kousek lepší a přitažlivější. Proti svým větším konkurentům (například Hypermotard od Ducati) je Dorsoduro podstatně příjemnější a jednodušší na řízení, nicméně po výkonové stránce svému objemnějšímu rivalovi konkurovat nemůže.
Motor
Aprilia Dorsoduro 750 dostala v roce 2013 nový motor a nutno podotknout, že velmi povedený. Zadní kolo této mašiny roztáčí dvouválec o zdvihovém objemu 749.9cc, který disponuje nejvyšším výkonem 92 koní při 8750 ot/min a točivým momentem o hodnotě 82 Nm. Ten je k dispozici již při 4500 ot/min, takže motor má síly na rozdávání už v nižších a středních otáčkách a velmi ochotně se z nich také sbírá. Kromě toho, že dobře zatahuje už v nízkých otáčkách, miluje také vysoké otáčky a nechá se vytočit bez jakýchkoliv protestů. Ve vysokých otáčkách si zase užijete výraznou výkonnostní špičku a bleskové reakce na přidání plynu. Nechybí ani tři výkonnostní módy (Sport, Touring a Rain), které se přepínají klasicky na řidítkách. Maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 216 km/h, převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.
Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a na silnici působí tato mašina příjemně stabilně a čitelně. Šasi je výborně vybalancované a problémy vám tak nebudou dělat ani rychlé okresky plné zatáček, do kterých se tato Aprilia vrhá s nadšením. Reakce na změny směru jízdy jsou tedy bleskové a díky relativně nízké hmotnosti je ovladatelnost příjemná i v nižších rychlostech. Nemusíte se tak bát ani městského provozu a díky vysoké stabilitě si užijete i delší vyjížďky. Velkou pochvalu si zaslouží také brzdy, které nemají se zastavením této mašiny vůbec žádné problémy a vynikají i svou odolností. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu, 240 mm vzadu a do kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny vpředu a jednopístkový třmen vzadu. Brzdy mají rychlý nástup a velmi dobře se dávkují.
Výbava
Výbava je na velmi dobré úrovni a kromě kvalitních komponent (například brzdy od společnosti Brembo), dostanete také již zmíněné tři módy motoru a brzdný systém ABS. Palubní deska v sobě kombinuje klasický analogový otáčkoměr a velký displej, na kterém se zobrazují všechny důležité informace o jízdě a stavu mašiny. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 870 mm a nádrž pojme 12 litrů paliva, což bohužel není mnoho a v kombinaci a ne úplně úsporným motorem to znamená nízký dojezd okolo 160 km na plné natankování. Pokud tedy budete jezdit hodně, uděláte si přátele na všech benzinových stanicích ve vašem okolí. Zpětná zrcátka jsou vcelku rozměrná, takže vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a potěší i výkonný přední světlomet. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu.
Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je takřka dokonalé a hned na první pohled je vidět, že si dal výrobce záležet také na malých detailech. Varianta Factory je navíc osazena karbonovými doplňky, takže působí náležitě moderně a atraktivně. Se spolehlivostí by pak neměly být vůbec žádné problémy a dvouválcový motor by měl bez jakýchkoliv problémů vydržet při standardní údržbě i vysoký zápřah.
Verdikt
Aprilia Dorsoduro 750 byla vždy výborná mašina a varianta Factory je ještě o malý kousek lepší a přitažlivější. Proti svým větším konkurentům (například Hypermotard od Ducati) je Dorsoduro podstatně příjemnější a jednodušší na řízení, nicméně po výkonové stránce svému objemnějšímu rivalovi konkurovat nemůže. V běžném světě ale funguje Dorsoduro 750 na jedničku a nabídne skvělou kombinaci povedeného motoru, čitelných jízdních vlastností a vcelku moderní výbavy. Můžete se tak těšit například na tři výkonnostní módy motoru nebo brzdný systém ABS. Trochu zamrzí pouze menší nádrž a s tím spojený horší dojezd na plné natankování. Dílenské zpracování je perfektní a žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Aprilia Dorsoduro 900: Povedené supermoto za povedenou…
- Článek: Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské…
- Článek: Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním…
- Článek: Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší
- Článek: Aprilia Tuono 125: Skvělý naháč s povedeným motorem a…
- Článek: Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Aprilia Dorsoduro 750 Factory ABS: Povedená mašina s nádechem karbonu
počet příspěvků: 0
Inzeráty
inzerátů
23.4.2018 19:23
22.4.2018 23:03
19.4.2018 14:17
17.4.2018 10:30
16.4.2018 12:48
13.4.2018 21:55
13.4.2018 12:49
31.3.2018 12:18
29.3.2018 21:21
27.3.2018 14:14