Přeposlat Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

14.01.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Tiger 1050 nám dospěl a nová varianta je zase o kousek lepší, než ta předchozí. Určitě je komfortnější, lépe se řídí a celkově je mnohem lepší pro každodenní používání. Díky atraktivnímu designu se neztratí ani v porovnání se silnou konkurencí v podobě například KTM 990 SMT nebo Kawasaki Versys 1000.

Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

Motor
Zadní kolo mašiny Triumph Tiger 1050 Sport pohání klasický řadový tříválec, který má spoustu charakteru a potěší také výraznou výkonnostní špičkou. Zdvihový objem tohoto motoru je 1050cc a nejvyšší výkon čítá 123 koní při 9400 ot/min. Maximum točivého momentu, 105 Nm, je k dispozici již při 4300 ot/min, takže motor nabídne také solidní zátah už ve středních otáčkách. Proti předchozí verzi je tento tříválec trochu výkonnější a dostal o 10 koní a 5 Nm víc, za což může hlavně nový výfukový systém a palivová mapa. Vibrace jsou vcelku nízké a odezva na přidání plynu opravdu rychlá, což může být v nízkých otáčkách trochu zrádné. Průměrná spotřeba tohoto motoru je zhruba 6.9 litru na 100 km a nejvyšší rychlost Tigeru 1050 Sport je 216 km/h. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a pracuje se s ní velmi dobře.

Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a díky trochu přepracovaným řidítkům je ovladatelnost perfektní a komfort jízdy dobrý. Vyšší řidiči ale příliš spokojeni pravděpodobně nebudou, protože při delší jízdě si uvědomí, že prostor pro nohy je trochu stísněný a lehce omezující. Při ostré jízdě vynikne hlavně perfektní stabilita a překvapivě čitelné chování, přičemž reakce na změny směru jízdy jsou okamžité a Triumph Tiger jde do zatáček vskutku s nadšením. Tlumiče nerozhodí ani méně kvalitní cesty a nemusíte se také bát ani městského provozu. Pochválit určitě musíme také brzdy, které se sice musí poprat s trochu vyšší hmotností (235 kg), ale zvládají to se ctí a se zastavením nejsou vůbec žádné problémy. O zastavení se pak starají kotoučové brzdy s kotouči o průměrech 2 x 320 mm vpředu, 255 mm vzadu a brzdové třmeny dodala známá společnost Nissin.

Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

Výbava
Standardní výbava je vcelku slušná a v základu dostanete například již zmíněné brzdy Nissin, stavitelné zavěšení Showa a nechybí ani brzdný systém ABS, který se stará o bezpečnější brzdění. Za příplatek si pak lze pořídit spoustu užitečných doplňků, jako například vyšší ochranný štít nebo vyhřívané rukojeti řidítek. Palubní deska je vcelku moderní, je dobře rozvržená a s přehledností tak nejsou vůbec žádné problémy. Čitelnost je pak dobrá i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž pojme 20 litrů paliva, což stačí na dojezd při plném natankování čítající zhruba 288 km. Přední světla jsou dostatečně výkonná a potěší i rozměrná zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu, 180/55 x 17 vzadu a výrobce použil pneumatiky Pirelli Angel ST.

Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a v tomto ohledu se Tiger 1050 Sport řadí určitě k těm úplně nejlepším. Výrobce věnoval pozornost i těm nejmenším detailům a je vidět, že si dal na této mašině opravdu záležet. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku a stejně tak jako byl spolehlivá starší verze, tak by měla být spolehlivá také tato nová. Motor snese i náročnější zápřah a na brzdy se můžete spolehnout za jakýchkoliv podmínek.

Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den

Verdikt
Triumph Tiger 1050 nám dospěl a nová varianta je zase o kousek lepší, než ta předchozí. Určitě je komfortnější, lépe se řídí a celkově je mnohem lepší pro každodenní používání. Díky atraktivnímu designu se neztratí ani v porovnání se silnou konkurencí v podobě například KTM 990 SMT nebo Kawasaki Versys 1000. Parádní tříválec vám poskytne vskutku skvělou dynamiku, neschází mu charizmatický zvukový projev a dobrá je také odezva a výrazná výkonnostní špička. Jízdní vlastnosti jsou čitelné, nezáludné a stabilita je pak výborná i při vyšších rychlostech. V základní výbavě dostanete všechno důležité a za příplatek si pak lze dokoupit ještě několik dalších užitečných věcí. K dílenskému zpracování nemáme žádné výtky a celková spolehlivost by pak měla být bezproblémová.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Tiger 1050 Sport 2013: Univerzální a charismatický společník na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.