Přeposlat Paton S1: Retro krasavec s motorem Kawasaki

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Paton S1: Retro krasavec s motorem Kawasaki

28.11.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Paton S1 je krásný, exkluzivní a velmi charizmatický motocykl, který bez problémů strhne pozornost všude, kde se objeví. Díky povedenému motoru od Kawasaki, nízké hmotnosti a dobrému naladění je ho radost řídit hlavně na klikatých okreskách, kde dokonale vynikne jeho mrštnost.

Paton S1: Retro krasavec s motorem Kawasaki

Motor
O pohon tohoto krásného retro motocyklu se stará dvouválcový motor původem z Kawasaki ER6, který disponuje zdvihovým objemem 649cc, má kapalinové chlazení a čtyřventilový rozvod. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 75 koní a točivý moment dosahuje 84 Nm, což jsou vcelku slušné hodnoty stačící i pro docela dynamickou jízdu. Reakce motoru na přidání plynu jsou velmi rychlé a potěší také svým vyrovnaným během a charizmatickým zvukovým projevem. Motor se velmi rád nechá vytočit až do omezovače, nicméně solidní zátah a odezvu nabízí už ve středních otáčkách a jedná se tak o velmi příjemnou pohonnou jednotku. Maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 224 km/h a o přenos výkonu se stará klasická šestistupňová převodovka. Ta je přesná a také vhodně odstupňovaná.

Paton S1: retro krasavec s motorem Kawasaki

Jízda a ovladatelnost
Tato mašina se nejlépe cítí na klikatých okreskách, kde působí mnohem rychlejším a silnějším dojmem, než jaký byste od motocyklu s menším dvouválcem očekávali. Za to může hlavně velmi nízká hmotnost čítající pouhých 155 kg, takže agilita je opravdu perfektní a reakce na změny směru jízdy okamžité. Ovládání je jednoduché i v nízkých rychlostech a díky vcelku krátkému rozvoru je všechno bezprostřední, přímočaré a ostřejší jízda je tak opravdu radost. Přilnavost i stabilita jsou pak perfektní a to samé se dá prohlásit také o brzdné soustavě. Ta se skládá ze dvou kotoučů vpředu (2 x 295 mm), jednoho vzadu (190 mm) a třmenů od společnosti Brembo. Brzdy mají rychlý nástup, nevadnou ani při náročnějším používání a vyznačují se také dobrým dávkováním.

Paton S1: retro krasavec s motorem Kawasaki

Výbava
Paton S1 je velmi spartánský motocykl a tomu odpovídá také jeho výbava. Dostanete několik velmi kvalitních, značkových komponent, avšak jinak je výbava spíše základní a zrak vám určitě nevytře. Zmínit musíme hlavně tlumiče Öhlins, brzdy Brembo a výfuk od společnosti Termignoni. Co je mírným zklamáním, je určitě palubní deska, která pochází z Kawasaki ER6 a k celkovému stylu tohoto krásného retro motocyklu se moc nehodí. Je sice přehledná, vypadá vcelku moderně a s čitelností není velký problém ani na přímém slunečním světle, ale u ručně vyráběného motocyklu bychom si opravdu představovali něco jiného. Ne úplně pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 810 mm a nádrž pojme 16 litrů paliva, což stačí na slušný dojezd na plné natankování. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 160/60 x 17 vzadu.

Paton S1: retro krasavec s motorem Kawasaki

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je pravděpodobně největší slabinou tohoto jinak velmi povedeného motocyklu. Určitě není dokonalé a bohužel se dokonalosti ani neblíží. Lícování není 100%, zadní světlo trochu zlobí a ke všemu se všude nacházejí ne úplně dobře ukryté dráty a různé krytky. U ručně vyráběného motocyklu to určitě nepotěší, a když se podíváte na cenu, tak to vyloženě zamrzí. Tento model stojí okolo 19 000 liber, což je v přepočtu zhruba 662 000 Kč a za tuto cenu už většina lidí očekává dokonalost, nebo alespoň něco jí velmi blízké.

Paton S1: retro krasavec s motorem Kawasaki

Verdikt
Paton S1 je krásný, exkluzivní a velmi charizmatický motocykl, který bez problémů strhne pozornost všude, kde se objeví. Díky povedenému motoru od Kawasaki, nízké hmotnosti a dobrému naladění je ho radost řídit hlavně na klikatých okreskách, kde dokonale vynikne jeho mrštnost. Spartánská výbava se dá očekávat, ale kombinace velmi vysoké ceny a ne úplně dobrého dílenského zpracování je hlavní bolístka této mašiny. Ano, je to opravdový unikát, který jen tak na silnici nepotkáte a takové motocykly jsou většinou velmi drahé, ale tak trochu lajdácké zpracování onu auru výjimečnosti zbytečně sráží.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Paton S1: Retro krasavec s motorem Kawasaki


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.