Přeposlat Yamaha T-Max (2014)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha T-Max (2014)

19.11.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha T-Max je výborný skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem. Navíc je také prostorný a je radost s ním brázdit jak okresky, tak se prodírat hustým městským provozem.

Yamaha T-Max (2014)

Motor
Skútry nejsou určeny pouze pro loudavou jízdu po městě a i mezi těmito prostředky lze najít pořádně rychlé modely. Yamaha T-Max patří mezi ně a s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 530cc patří mezi nejdynamičtější modely své kategorie. Tento kapalinou chlazený motor dává 46.5 koně při 6750 ot/min a disponuje točivým momentem 52.3 Nm, který je k dispozici již při 5250 ot/min. Dynamika jízdy je opravdu perfektní, motor reaguje na přidání plynu okamžitě a nabídne dostatek výkonu už v nižších otáčkách. Nejvyšší rychlost tohoto modelu je takřka 170 km/h a při rychlosti okolo 110 km/h má skútr pořád ještě dostatek síly pro výrazné zrychlování.  Převodovka je automatická, s motorem je dobře sladěná a určitě potěší také relativně úsporný provoz.

Yamaha T-Max (2014)

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi agilní a na klikatých okreskách zaujme tento model hlavně výbornou ovladatelností. Poslouchá na každé slovo, rychlé změny směru jízdy mu nedělají žádný problém a i přes trochu vyšší hmotnost je ovládání jednoduché, a to i v městském provozu. Tlumiče jsou naladěny velmi komfortně, takže méně kvalitní a městské cesty vám nebudou dělat takřka vůbec žádné problémy a tento skútr je tak ideální i na delší cestování. To vám zpříjemní také velmi dobrý ochranný štít, který je nastavitelný ve dvou úrovních. O zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním kole se nacházejí dva kotouče o průměrech 267 mm a na zadním je jeden kotouč o průměru 282 mm. Brzdy mají dobrý nástup, nevadnou ani při náročnějším používání a dobře se dávkují.

Yamaha T-Max (2014)

Výbava
Výbava je spíše standardní a žádné velké zázraky v tomto ohledu nečekejte. Za příplatek je k dispozici brzdný systém ABS, nicméně vzhledem k ne úplně nízké ceně by bylo záhodno, kdyby bylo ABS již ve standardu. O úložný prostor pod sedlem naštěstí ochuzeni nebudete a ten je docela prostorný, takže není problém do něj uložit plnohodnotnou uzavřenou přilbu. Znovu musíme zmínit i výborný ochranný štít, který lze nastavit během minutky, a také povedenou palubní desku. Ta se skládá ze dvou analogových budíků a malého displeje, který sedí mezi nimi. S čitelností pak nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 800 mm a nádrž pojme 15 litrů paliva, což vám umožní na plné natankování urazit opravdu slušnou porci kilometrů. Rozměry pneumatik jsou 120/70-15 vpředu a 160/60-15 vzadu.

Yamaha T-Max (2014)

Kvalita a spolehlivost
Yamaha vyrábí velmi kvalitní motocykly a v oblasti skútrů to není jiné. T-Max je postavený velmi dobře, působí bytelným dojmem a je opravdu pečlivě zpracovaný. Nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitní cestě a je vidět, že si dal výrobce na tomto skútru záležet. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by mělo být všechno v pořádku a motor i brzdy vydrží i náročnější zacházení a vysoké vytížení. Základní údržba by měla pro dlouhodobý provoz bez větších problémů stačit.

Yamaha T-Max (2014)

Verdikt
Yamaha T-Max je výborný skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem. Navíc je také prostorný a je radost s ním brázdit jak okresky, tak se prodírat hustým městským provozem. Je trochu škoda, že brzdný systém ABS není součástí standardní výbavy a kvůli tomu se určitě nejedná o nejvýhodnější model ve své kategorii. Celkově je výbava pouze standardní a žádné extra zajímavé nebo inovativní věci se zde nenachází. Dílenské zpracování je ale výborné a při alespoň základní údržbě by neměly být problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha T-Max (2014)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.