KTM


Přeposlat KTM RC 390 (2015)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM RC 390 (2015)

01.10.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V poměru ceny a toho, kolik si za ni užijete zábavy, je KTM RC 390 zcela jistě jedním z nejlepších motocyklů dneška a zároveň patří mezi ty nejlépe ovladatelné mašiny současnosti. Díky nízké hmotnosti a slušnému výkonu dostanete perfektní agilitu a potentní jednoválec je radost hnát až do omezovače.

KTM RC 390 (2015)

Motor
Zadní kolo tohoto nového KTM roztáčí vodou chlazený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 373.2cc, který nabídne nejvyšší výkon čítající 44 koní a točivý moment o hodnotě 35 Nm. Pohonná jednotka dále disponuje čtyřventilovým rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva. Motor je jako stvořený pro neustálé vytáčení, protože do vysokých otáček letí vskutku s nadšením a pyšní se také velmi výrazným zvukovým projevem. Díky nízké hmotnosti této mašiny je dynamiky jízdy perfektní a není problém rozjet se až na 168 km/h. Převodovka je klasicky šestistupňová a vyznačuje se hlavně lehkostí, s jakou tam jednotlivé převodové stupně padají. Odezva motoru na přidání plynu je takřka okamžitá a motocykl tak působí velmi agilně a dynamicky.

KTM RC 390 (2015)

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti staví hlavně na nízké hmotnosti (pouze 147 kg) a s tím spojené perfektní dynamice a agilním chováním. Reakce na změny směru jízdy jsou okamžité a na klikatém okruhu je tato mašina jako doma. Přilnavost je pak takřka dokonalá, a když motorce pořádně naložíte, odmění se vám až neuvěřitelnou lepivostí v zatáčkách a stabilitou. Na perfektní přilnavosti mají svoji zásluhu také pneumatiky Metzeler M5 Sportec a potěší i komunikativní řidítka, jejichž prostřednictvím se k vám dostane spousta informací o dění pod kolem. Sedlo je překvapivě prostorné i pro jezdce vyšší postavy a najít si vhodnou pozici tak není nijak obtížné. Mírným zklamáním pak byly brzdy, které nejsou příliš výkonné, a budete za ně muset pořádně vzít. Rozměry brzdných kotoučů jsou 300 mm vpředu a 230 mm vzadu.

KTM RC 390 (2015)

Výbava
Výbava je vcelku solidní, za své peníze dostanete samé moderní komponenty a v základu také brzdný systém ABS, který se postará o vyšší bezpečnost. Určitě musíme pochválit také celkový styling, který je perfektní a tato mašina přímo křičí, abyste ji vzali někam na okruh. Krásná oranžová kola hezky ladící se stejně zabarveným rámem pak celkový dojem ještě umocňují. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se vlastně pouze z velkého LCD displeje. Na něm se zobrazují všechny důležité informace a nechybí ani informační diody. Díky jednoduché grafice je displej přehledný a dobře čitelný i na přímém slunečním světle. Sedlo je uloženo ve výšce 820 mm a nádrž pojme 10 litrů paliva, což stačí na dojezd až 280 km. Rozměry pneumatik jsou 110/70 x 17 vpředu, 150/60 x 17 vzadu a výrobce použil již zmíněné pneumatiky Metzeler M5 Sportec.

KTM RC 390 (2015)

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a je vidět, že si dal výrobce záležet na všech aspektech, i když se má jednat o levnou a tím pádem dostupnou mašinu. Není to samozřejmě žádný premiant, ale plasty působí vcelku slušně a celkově vyzařuje KTM RC 390 auru solidní práce. Spolehlivost staví na prověřeném motoru, který pochází z modelu 390 Duke, a díky přítomnosti samých kvalitních komponent by neměly být v této oblasti žádné závažnější problémy.

KTM RC 390 (2015)

Verdikt
V poměru ceny a toho, kolik si za ni užijete zábavy, je KTM RC 390 zcela jistě jedním z nejlepších motocyklů dneška a zároveň patří mezi ty nejlépe ovladatelné mašiny současnosti. Díky nízké hmotnosti a slušnému výkonu dostanete perfektní agilitu a potentní jednoválec je radost hnát až do omezovače. Na okruhu se tento stroj cítí jako doma a zaujme také povedeným designem a výbavou se spoustou značkových komponent. Naladění podvozku je perfektní, šasi je vybalancované a jízdní vlastnosti přímočaré a čitelné. Trochu zamrzí pouze horší brzdy, ale jinak funguje na této mašině všechno v té nejlepší symbióze.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM RC 390 (2015)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.