Přeposlat Honda CRF250L (2014)
Honda CRF250L (2014)
Honda CRF250L patří mezi nejlepší zástupce své třídy a majitele potěší hned v několika ohledech. Kromě toho, že je tato mašina velmi schopná v terénu, tak zvládne bez problémů i klasické silnice a mezi její nejlepší vlastnost patří agilní a zábavná jízda.
Motor
Honda má se čtyřtaktními jednoválci o objemu 250cc velmi dobré zkušenosti a je to opravdu vidět. Jedná se o výbornou pohonnou jednotku, která je perfektně použitelná už v nízkých a středních otáčkách a potěší také vcelku klidných chodem. Samotný motor disponuje DOHC rozvodem, je chlazený kapalinou a jeho reakce na přidání plynu jsou příjemně rychlé. Jeho zvukový projev není nikterak výrazný a není to ani žádný trhač asfaltu, ale to nějak nevadí a příjemná použitelnost je určitě důležitější. Motor je spojený s přesnou a vhodně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou, se kterou se pracuje velmi dobře.
Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti staví hlavně na výborně vybalancovaném šasi, tlumičích a celkově velmi dobré ergonomii. Tato mašina se cítí stejně dobře jak v terénu, tak na silnici a je pohodlná takřka za jakýchkoliv podmínek. Je jedno, jestli pojedete po silnici a budete sedět, nebo se budete ve stoje prodírat terénem, ovladatelnost je vždy na jedničku a jízda je za všech okolností čitelná a nezáludná. Agilnímu chování napomáhá také nízká hmotnost, která se pohybuje okolo 145 kg i s náplněmi. Pochvalu si zaslouží také kotoučové brzdy, které nemají se zastavením této mašiny vůbec žádné problémy a kromě toho, že se dobře dávkují, tak ani nějak moc nevadnou. Na předním kole se nachází kotouč o průměru 256 mm a zadní brzdný kotouč disponuje průměrem 220 mm.
Výbava
Jedná se o mašinu určenou hlavně do terénu, takže nějak rozsáhlá výbava není nutná a dostanete to, co je v této třídě běžné. Nejmodernější na celém motocyklu je kompletně digitální palubní deska, která vám zprostředkuje všechny důležité informace a je vcelku slušně čitelná i na ostřejším světle. Na opravdu jasném světle ale čitelnost trochu klesá. Sedlo je pak uloženo ve výšce 881 mm a nádrž pojme 9 litrů paliva, což stačí, díky velmi úspornému motoru, na více než slušný dojez čítající okolo 233 km. Zpětná zrcátka jsou spíše průměrná, ale v terénu je moc nevyužijete a přední světlomet je dostatečně výkonný. Rozměry pneumatik jsou 3.00-21 vpředu, 120/80-18 vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky IRC Trails GP.
Kvalita a spolehlivost
Honda endura umí na výbornou a tento model není výjimkou. Dílenské zpracování je velmi dobré, v terénu působí motorka stabilně, bytelně a jen tak něco ji nerozhodí. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a Honda CRF250L je postavena tak, aby něco vydržela. Navíc se ani nemusíte obávat nějakých trablů s elektronikou, protože se jedná o vcelku jednoduchý model a pokud mu dopřejete alespoň základní údržbu, bez problémů by měl snést i hrubší zacházení. Nejspolehlivější by měl být prověřený, bytelný motor a také kotoučové brzdy.
Verdikt
Honda CRF250L patří mezi nejlepší zástupce své třídy a majitele potěší hned v několika ohledech. Kromě toho, že je tato mašina velmi schopná v terénu, tak zvládne bez problémů i klasické silnice a mezi její nejlepší vlastnost patří agilní a zábavná jízda. Motor je tak akorát výkonný, je velmi úsporný a k celkovému charakteru tohoto motocyklu se perfektně hodí. Navíc je také spolehlivý a snese i náročnější zápřah. Jízdní vlastnosti jsou příjemně agilní, přímočaré a dobré jsou také výkonné kotoučové brzdy. Výbava je pouze základní, ale od takto koncipovaného motocyklu ani nic jiného čekat nelze a nic důležitého mu nechybí.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Honda NC750X: Dokonalý univerzál
- Článek: Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší…
- Článek: Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší…
- Článek: Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní…
- Článek: Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do…
- Článek: Novinky od Hondy: Superbike CBR650R a naháč CB650R
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze