Přeposlat Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

15.08.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS má v sobě to nejlepší ze světa superbiků a z reálného světa, kde boduje hlavně pohodlnou pozicí za řidítky. Jedná se zkrátka o mašinu, která dokáže ovládnout okruh a zároveň vás nezničí na všech frontách.

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

Motor
Zadní kolo motocyklu Aprilia Tuono V4 R APRC ABS roztáčí úžasný čtyřválec o zdvihovém objemu 999.6cc, který disponuje chlazením kapalinou a DOHC rozvodem. Tento motor dává divokých 170 koní při 11500 otáčkách a maxima točivého momentu o hodnotě 111.5 Nm dosahuje při 9500 ot/min. To znamená, že mu nejvíce svědčí vysoké otáčky, avšak v nízkých je až překvapivě příjemný a ve středních se začíná výrazněji probouzet k životu. Ve vysokých otáčkách pak doslova exploduje a jeho výkonnostní špička je opravdu výrazná a hodně návyková. Motor disponuje třemi volitelnými mapami T (Track), S (Sport) a R (Road), mezi kterými jde přepínat za jízdy. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 265 km/h.

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

Jízda a ovladatelnost
V reálném světě se jedná o ďábelsky rychlou mašinu a její schopnosti ještě více vyniknou na uzavřeném okruhu. Jízdní vlastnosti staví hlavně na perfektní stabilitě a fantastické agilitě, přičemž na změny směru jízdy reaguje Tuono V4 R prakticky okamžitě. Sedlo je sice docela tuhé, avšak pozice za řidítky není nikterak nepohodlná a tvrdé sedlo se začne negativně projevovat až po dlouhé jízdě. Na nějaké delší cestování to tedy ideální mašina není, ale to ani nikdy být neměla. Ovladatelnost je jednoduchá i při nižších rychlostech a pochvalu si zaslouží také výkonné brzdy. Ty mají velmi rychlý nástup, dobře se dávkují a nevadnou ani při náročném využívání. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu a 220 mm vzadu, přičemž brzdy dodala známá společnost Brembo.

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

Výbava
Varianta APRC (Aprilia Performance Ride Control) se pyšní velmi rozsáhlou a moderní výbavou zahrnující kontrolu trakce, kontrolu protočení kol a nechybí ani funkce Launch control. O bezpečnější jízdu se bude starat brzdný systém ABS společnosti Bosh. Palubní deska je povedená, skládá se z analogového otáčkoměru a velkého displeje, který je doplněný informačními diodami. S čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle a přehlednost instrumentů je dobrá. Sedlo je pak uloženo ne výšce 835 mm a nádrž je schopná pojmout až 18.5 litru paliva, což stačí na vcelku slušný dojezd na plné natankování. Řidítka jsou příjemně komunikativní a budete tak vždy vědět, co se děje pod předním kolem. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu a zadní pneumatika standardního rozměru může být nahrazena pneumatikami o rozměrech 200/55 nebo 190/50.

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

Kvalita a spolehlivost
Co se týče dílenského zpracování, tak v tomto ohledu si opravdu není na co stěžovat a Aprilia Tuono V4 R APRC ABS je vyrobena vskutku precizně. Všechno na ní působí velmi bytelně a odolně, komponenty sedí pevně na svém místě a lak se zdá být také docela odolný. Problémy by neměly být ani se spolehlivostí a například motor je již docela prověřený, takže by měl bez větších potíží zvládnout i větší zápřah. Hodně elektroniky by mohlo znamenat hodně potíží, avšak v tomto ohledu nikdy žádné závažné nedostatky hlášeny nebyly.

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)

Verdikt
Aprilia Tuono V4 R APRC ABS má v sobě to nejlepší ze světa superbiků a z reálného světa, kde boduje hlavně pohodlnou pozicí za řidítky. Jedná se zkrátka o mašinu, která dokáže ovládnout okruh a zároveň vás nezničí na všech frontách. Sedlo je sice docela tvrdé, avšak to se projevuje až po delší době na cestě a dá se to přežít. Motor je perfektní a určitě se jedná o jednu z nejlepších pohonných jednotek v této kategorii. Disponuje vysokým výkonem, charakterním projevem a výraznou výkonnostní špičkou. Díky třem módům si navíc můžete jeho charakter přizpůsobit přesně svým potřebám. Jízdní vlastnosti jsou výborné, výbava moderní a za své peníze dostanete spoustu elektronických pomocníků a hlídačů.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia Tuono V4 R APRC ABS (2014)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.