Přeposlat Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015

28.07.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Výrobci motocyklů již představují novinky pro modelový rok 2015 a japonská Honda to vzala hezky ze spodní části svého portfolia. Nová mašina s označením CB300F cílí hlavně na začínající jezdce, nicméně určitě zaujme i ty zkušenější.

Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015

Honda CB300F je vlastně nekapotovanou verzí populární mašiny CBR300R, která v nabídce Hondy nahradila model CBR250R. Tento model tedy spadá spíše mezi základní motocykly, nicméně nabídne několik zajímavých vlastností, které určitě zaujmou i zkušenější řidiče. Prim zde tedy bude hrát hlavně cena a Honda si v tomto případě nízkou cenovku může dovolit, protože drtivá většina dílů a komponent pochází z modelu CBR300R a nebyl tak nutný žádný složitý dodatečný vývoj, který by základní cenu zbytečně zvedal. Po designové stránce se jedná o velmi povedenou mašinu a proti kapotované verzi CBR300R vypadá CB300F agresivněji a odhodlaněji. Přídi dominuje ostře řezaný světlomet a dobře vypadá také robustní výfuk a červeno černá karoserie. Ta hezky ladí s černými koly a zatím to vypadá, že se bude jednat o jedinou dostupnou barevnou variantu. To se ale časem samozřejmě změní. Vzhledem k absenci kapotáže je logické, že novinka proti modelu CBR300R trochu shodila na váze a její hmotnost je nyní 157.8 kg.

Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015

To je zhruba o 4 kg méně a nižší hmotnost bude mít pozitivní vliv jak na dynamiku, tak na ovladatelnost. Další mírnou změnou si prošlo sedlo. To je sice uloženo pořád ve stejné výšce (780 mm), nicméně bude nepatrně prostornější a pozice za řidítky by měla být více vzpřímená. To znamená hlavně lepší přehled o situaci na silnici a větší pohodlí, což bude platné převážně v hustém městském provozu. Jak jsme se již zmínili, drtivá většina komponent je u této novinky stejná jako u modelu CBR300R a to platí také pro motor. Zadní kolo bude roztáčet kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 286cc, který disponuje nejvyšším výkonem něco málo přes 30 koní a točivým momentem o hodnotě 27 Nm. Nejvyššího výkonu dosahuje motor při 8500 ot/min a točivý moment je k dispozici při 7250 ot/min, takže se jedná o vcelku točivou pohonnou jednotku, která bude pro dobrou dynamiku potřebovat vyšší otáčky.

Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015

Honda slibuje také velmi dobrou ekonomiku provozu a model CB300F by měl být nepatrně úspornější, než kapotovaná verze CBR300R. Výkon pak bude přenášet klasická šestistupňová převodovka. Palubní deska bude kompletně digitální a o zastavení se postarají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním bude kotouč o průměru 296 mm a na zadním menší kotouč s průměrem 220 mm. Rozměry pneumatik jsou 110/70-17 vpředu a 140/70-17 vzadu. Dostatečný dojezd vám pak umožní nádrž o objemu 15.4 litru. Jak jsme se již zmínili, tento motocykl bude hlavně o příznivé ceně, a i když zatím nebyl zveřejněný ceník pro evropské trhy, v Americe se bude tento model prodávat za 3999 dolarů (v přepočtu asi 81 500 Kč). Prodej by měl začít v průběhu podzimu tohoto roku a ze začátku prodeje bude k dispozici pouze červeno-černé barevné provedení. Časem se ale do nabídky zcela jistě dostanou také jiné barevné varianty.

Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB300F: novinka pro modelový rok 2015


počet příspěvků: 1

Jan Horák

02.08.2014 v 23:02

V Hondě se evidentně rozhodli nejít pod padesát procent vývaru z těch zamýšlených prodejních čtyř tisíc dolarů..Kdeže jsou chromy ,dva válce a další výrobu prodražující zbytečnosti z CB 250 N nebo CB 250 Nighthawku..Číňani už zabrali téměř sto procent světového trhu maloobjemových kubatur výrobou kopií japonských motorek z osmdesátých let,a zbývá jen možná pár let,aby se dílenským zpracováním a materiály vyrovnali originálům..už se nemůžu dočkat,protože na elektronické,bakelitové příšery, co mají být Hondy, a vypadají jako čínský skůtr, se nedá koukat..

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.