Přeposlat BMW Concept Roadster: svalnatý koncept s dvouválcovým boxerem
BMW Concept Roadster: svalnatý koncept s dvouválcovým boxerem
BMW, to nejsou jenom rychlé nebo luxusní automobily a cestovní motocykly či endura, tato německá společnost se angažuje ve světě rychlých kol takřka v každém segmentu. Na výstavě Concorso d’Eleganza Villa d’Este představilo BMW krásného naháče, na kterého se dnes podíváme trochu podrobněji.
Jedná se zatím pouze o koncept, a i když označení Roadster moc nenapovídá, že by se mělo jednat o motocykl, je tomu opravdu tak. A není to jen tak ledajaký motocykly, Roadster je koncept moderního naháče a vypadá opravdu úžasně. Design je to, co u tohoto konceptu zaujme hned na první pohled a je dobré, že BMW trochu upustilo od toho současného retro stylu a představilo model, který je postavený co možná nejmoderněji a evidentně vzhlíží hlavně do budoucnosti. Žádné enduro, žádný cesťák, tohle je poctivý naháč pro drsné chlapy a v BMW si s tímto konceptem opravdu vyhráli. Nejvíce mu to sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne extrémně tenké sedlo a nízká příď, díky které vypadá Roadster velmi dynamicky a agresivně. Velmi dobře vypadá také barevné provedení, kde bílá nádrž hezky kontrastuje s částečně modrým trubkovým rámem a žlutými doplňky. Zaujme i přední část, která na první pohled vypadá, že nedostala žádný světlomet, ale na ten druhý si lze všimnout LEDek uspořádaných do trochu zvláštního tvaru.
Právě ty zastupují konvenční světlomet a LEDky byly použity také na zádi na vskutku minimalistické koncové světlo. Celkově povedený design krásně dotváří velký výfuk uložený pod sedlem. Ještě se na chvíli zastavíme u sedla, které je evidentně jednomístné a výrobce na něj použil perforovanou alcantaru a atraktivní žluté prošívání. Celý tento koncept by měl být navíc velmi lehký a i když jeho hmotnost upřesněna nebyla, výrobce na něj použil spoustu moderních materiálů. Rám je vyrobený klasicky z ocelových trubek, nicméně nádrž i podsedlovka jsou vyrobeny z hliníku a na první pohled se zdá, že výrobce použil také něco málo karbonu. Nádherná kola jsou kovaná, takže budou lehčí, než klasická litá kola. Neméně zajímavý je také motor, který už známe z modelu R1200GS. Zadní kolo tohoto konceptu roztáčí dvouválcový, částečně vodou chlazený motory typu boxer poslední generace, který disponuje zdvihovým objemem 1170cc.
Nejvyšší výkon tohoto motoru je hezkých 125 koní při 7750 ot/min a hodnota točivého momentu se zastavila na čísle 125 Nm. Ten je pak dostupný při 6500 ot/min. Výkon je tedy velmi slušný a vůbec se nemusíme bát, že by byl Roadster pouze o designu a po stránce dynamiky by nějak zaostával. Co se týče podvozku, tak BMW sáhlo po klasické USD vidlici vpředu, jednoramenné kyvné vidlici vzadu a výkon na zadní kolo přenáší kardan. Tento koncept vypadá opravdu velmi zajímavě, efektně, a pokud by BMW opravdu dodalo na trh takto moderní komponenty v kompaktním, svalnatém a dynamickém naháči, mohl by to být výrazný úspěch. Je to ale opravdu pouze koncept a dá se tedy očekávat, že jeho design se ještě trochu změní. Doufáme, že celkový styl zůstane zachovaný, protože takto výrazná mašina by se na trhu určitě neztratila. Oficiální představení produkční verze by se s největší pravděpodobností mělo odehrát na podzim.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: BMW R nine T Pure: Sice základ, ale výborný
- Článek: BMW představilo novinky z řady R 1250, přepracovaný…
- Článek: BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s…
- Článek: BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou
- Článek: BMW F 800 R: Do detailu dotažená zlatá střední cesta
- Článek: BMW F 850 GS: Cestovní enduro střední třídy, které se…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku BMW Concept Roadster: svalnatý koncept s dvouválcovým boxerem
počet příspěvků: 0