Přeposlat Ducati 899 Panigale (2013)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati 899 Panigale (2013)

17.02.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tato mašina je následovníkem verze 848 a nutno podotknout, že model 899 Panigale je opravdu krokem vpřed. Proti svému předchůdci je lepší ve všech směrech. Je přívětivější na ovládání, modernější, rychlejší a navíc fantasticky vypadá.

Ducati 899 Panigale (2013)

Motor
Srdcem motocyklu Ducati 899 Panigale je povedený motor Superquadra, který je, stejně jako v případě většího modelu Panigale, součástí monokoku. Tento dvouválcový motor o zdvihovém objemu 898cc nabídne nejvyšší výkon 148 koní při 10750 ot/min a disponuje točivým momentem o hodnotě 99 Nm, který je k dispozici při 9000 ot/min. Motor odvádí to nejlepší spíše až ve vyšších otáčkách, ale nemá tak vysoko položenou výkonnostní špičku jako v případě většího sourozence. Od 6000 ot/min se velmi ochotně sbírá a potěší také bleskové reakce na přidání plynu. Motor disponuje také výrazným zvukovým projevem a vyznačuje se velmi nízkou mírou vibrací. Maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 272 km/h a motor je spojený s přesnou šestistupňovou převodovkou.

Ducati 899 Panigale (2013)

Jízda a ovladatelnost
Vyvážené jízdní vlastnosti patří mezi největší přednosti tohoto motocyklu a díky relativně nízké hmotnosti si užijete hlavně fantastickou agilitu. Panigale mění směr opravdu s nadšením, poslouchá na slovo a potěší také velmi dobrá odezva od řidítek, takže budete vždy vědět, co se pod předním kolem děje. Motocykl je osazený kvalitními stavitelnými tlumiči (Showa vpředu a Sachs vzadu) a odvádí perfektní práci jak na okruhu, tak na klasické, klikaté okresce. Nemusíte se bát ani cest s horším povrchem, tento motocykl z vás duši určitě nevytřese, nicméně samozřejmě platí, že čím kvalitnější povrch je, tím jistěji se mašina chová. Brzdy nemají se zastavením žádné větší problémy a motocykl je osazený kotouči o rozměrech 2 x 320 mm vpředu a 245 mm vzadu.

Ducati 899 Panigale (2013)

Výbava
Po stránce výbavy si není moc na co stěžovat a už v základu dostanete ABS, DTC a také kontrolu trakce. Nechybí ani systém EBC a tři volitelné jízdní módy (Race, Sport a Wet), takže příznivci moderních elektronických pomocníků si přijdou na své. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, což stačí na vcelku slušný dojezd na plné natankování. Palubní deska je kompletně digitální, avšak s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle a celkově je palubka docela přehledná. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, poskytnou vám dobrý přehled o dění za vámi a dobré jsou také přední světlomety. Rozměry pneumatik jsou 120/70 vpředu a 180/60 vzadu.

Ducati 899 Panigale (2013)

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní, stejně jako u všech moderních mašin Ducati a je vidět, že si dal výrobce na tomto modelu záležet. Jedná se o vcelku drahý motocykl, avšak za své peníze dostanete odpovídající zpracování a také celou řadu velmi kvalitních komponent, které by se měly podepsat pod nadprůměrnou spolehlivostí. Hlavně brzdy od společnosti Brembo jsou velmi odolné a jen tak něco je neunaví. Dříve možná měly některé mašiny od Ducati trochu problémy se spolehlivostí, avšak to už je opravdu minulostí a svědčí o tom také vcelku dlouhé servisní intervaly.

Ducati 899 Panigale (2013)

Verdikt
Tato mašina je následovníkem verze 848 a nutno podotknout, že model 899 Panigale je opravdu krokem vpřed. Proti svému předchůdci je lepší ve všech směrech. Je přívětivější na ovládání, modernější, rychlejší a navíc fantasticky vypadá. Motor je výborný, nabídne více než dostatek výkonu, charizmatický zvukový projev a vcelku příjemně se sbírá již z nižších otáček. Jízdní vlastnosti jsou velmi vyrovnané, užijete si jak na okruhu, tak na klasické okresce a motocyklu nevadí ani město. V základní výbavě nic důležitého neschází a precizní dílenské zpracování je již pouze pomyslnou třešničkou na dortu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati 899 Panigale (2013)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.