Přeposlat Yamaha XV1900 Midnight Star

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XV1900 Midnight Star

25.06.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tato „Půlnoční hvězda“ od Yamahy se nemá mezi svými konkurenty zač stydět. Vlastní statný agregát o objemu 1854ccm s koncepcí válců do V a dvojici dole uložených vačkových hřídelí.

Úvod

Tato „Půlnoční hvězda“ od Yamahy se nemá mezi svými konkurenty zač stydět. Vlastní statný agregát o objemu 1854ccm s koncepcí válců do V a dvojici dole uložených vačkových hřídelí. Při výrobě znělo retro třicátých až padesátých let v Americe a zde jsou jasně patrné tvary proudnicové linie.

Design

První co zaujme je perfektní zpracování i do těch nejmenších detailů. Technické provedení ukazuje, že Yamaha zde použila řadu svých předních technologií, což zatím nebylo vždy běžným jevem. Rám je vyhotoven z lehkých slitin, výfuk má přívěru EXUP pro zlepšení průběhu točivého momentu a místo karburátorů se o přísun paliva stará vstřikovací zařízení. Kombinace, jak futuristických tak retro prvků, může být u řady lidí rozporuplnou záležitostí, ale celkový dojem zpracování je každopádně nadstandardní. Přední veliká a uvnitř dělená svítilna nese čirou optiku a s vrchním krytem tak dosahuje netradičního vzhledu. Nádrž se nese v duchu klasiky a s kapličkou, která je doplněna o menší LCD panel s počítadlem kilometrů, kontrolkami, ukazatelem paliva a klasickým analogovým otáčkoměrem.

Yamaha XV1900 Midnight Star

Technika, ovládání

Prvky potřebné k ovládání motocyklu jsou přehledné a dobře dostupné. Vzhledově zajímavé paprskové ráfky, které jsou osazeny vpředu pneumatikou o rozměru 130/70 R18 a vzadu pak 190/60 R17 s mohutnou řemenicí sekundárního pohonu. Vpředu je dvojice kotoučů s čtyřpístky o průměru 298mm, které spolu se zadním 320mm kotoučem mají nelehký úkol zpomalit tento cca 340kg vážící a 2580mm dlouhý kolos. Hmotnosti stroje se není proč divit, vždyť velká část součástí jako i rozměrné blatníky jsou z poctivého kovu. Veliký zadní blatník je opatřen originálním koncovým světlem, které je z LED diod a má spolu s blinkry netradiční tvar špičky. Pokud je zde něco co dokáže sekundovat dominantním rozměrům motoru, pak to je výfuk ladící k celému designu stroje. Dva mohutné svody přecházejí do jednoho rozměrného tlumiče, který je vybaven již zmiňovaným zařízením EXUP a třícestným katalyzátorem s lambda sondou.

Yamaha XV1900 Midnight Star

Motor

Pokud bychom se důkladněji podívali na pohonnou jednotku, tak zjistíme, že vychází ze starého dobrého Warriora, respektive z někdejší klasiky Wild Star 1600. Výkon vzduchem chlazeného, dvouválcového motoru s koncepcí V-Twin 48° OHV, je poctivých 90koní při 4250ot/min, točivý moment je přímo z říše snů a nese hodnotu 168Nm ve 2500ot/min. Vzhledem k zpřísněným emisním limitům má stroj dvojici svíček na každý válec pro důkladnější hoření směsi, a aby motoru nestoupla teplota příliš do hlavy, je zde ještě doplňkový systém olejového chlazení s vlastním chladičem.

Yamaha XV1900 Midnight Star

Jízda

Manipulace se strojem na místě jasně dokazuje, že nějaká ta svalová hmota jezdce nebude rozhodně na škodu. Startování samotné není úplně běžnou záležitostí a startéru chvíli trvá, než přemluví objemný dvouválcový agregát k životu. Zvuk z koncovky výfuku je tlumený a pohonná jednotka překvapí svým kultivovaným chodem. Přes ne příliš jadrný zvuk však motor svůj charakter neskrývá a prostřednictvím vibrací dává najevo, s jakým motorem máte co dočinění. Pokud se stroj na místě jen těžko ovládá tak vězte, že s rostoucí rychlostí se zdá jako by jeho váha s každým kilometrem odcházela. Převodovka s řazením špička-pata pracuje bez jakýchkoli obtíží a motor má v zásobě tolik točivého momentu, že dokáže zrychlovat na kterýkoli z pěti převodů. Díky rozměrům stroje jsou však rovnější úseky větším požehnáním než například serpentiny. Ne že by prudší zatáčky stroj nezvládl, ale jeho parketa to není a dává to znát. Z občasného broušení nízko položených stupaček v zatáčce však vrásky mít nemusíte, jsou opatřeny vyměnitelnými vložkami. Ačkoli tato kategorie nepatří k vyznavačům vysoké rychlosti, i přesto tento motocykl dokáže jet až 190km/h. Díky nulové ochraně před větrem však optimální rychlost pro delší přesuny leží někde mezi 90 až 130km/h. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5,5litrů, což s nádrží na 19litrů dovoluje dojezd okolo 300km.

Yamaha XV1900 Midnight Star

Závěr

Jedná se o cruiser, který nabízí dostatečné pohodlí jak pro jezdce, tak i spolujezdce. Nedostatky motocykl příliš neoplývá a jediná možná výtka je k zapalování, které je obtížněji dosažitelné pro sedícího jezdce a nachází se dost vpředu za řidítky v krytu světla. Horší manipulace se strojem na místě je celkem logická vzhledem k proporcím a motocykl vše vynahrazuje během jízdy. Pokud vám nevadí retro-futuristický design a tíhnete k létům 50tým, tak vás tento stroj nezklame. Jen to bude chtít občasné navštívení posilovny, aby vás motocykl při manipulaci na místě nezaskočil svou vysokou hmotností.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 34

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XV1900 Midnight Star


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.