Přeposlat Yamaha YZF R6

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF R6

08.06.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Už při prvním pohledu dává svou vizáží jasně najevo kam patří a vhodnější stroj na okruhy byste jen těžko hledali.

Úvod

Už při prvním pohledu dává svou vizáží jasně najevo kam patří a vhodnější stroj na okruhy byste jen těžko hledali. Závodně založení jezdci jsou na našem území nejspíš běžným jevem, neboť nekompromisní Yamaha ZYF R6, představená v loňském roce, patří do hitparády nejprodávanějších motocyklů.

Yamaha YZF R6

Design a motor

Fascinace špičkovou technikou, tak lze hovořit o nové R6ce. Sportovněji a agresivněji střižený kabát, včetně velmi krátké koncovky výfuku, je první co zaujme. Stroj se opticky blíží závodnímu speciálu MotoGP M1 Valentina Rossiho a po technické stránce doznal také velkých změn. Stranou nezůstal ani motor, který po značných změnách dává maximální výkon 127k při 14 500ot/min a točivý moment 66 Nm ve 12 000ot/min. Omezovač je nastaven na neskutečných 17 500ot/min. Pro dosažení co možná největšího výkonu používá motocykl elektronicky ovládaných škrtících klapek. Řídící jednotka vyhodnocuje veškeré údaje počínaje momentálními otáčkami a konče teplotou chladící kapaliny, aby zvolila co nejideálnější nastavení klapky. Výfuk má nainstalován uvnitř svého traktu ventil pro optimální plnění motoru ve spodních a středních otáčkách.

Yamaha YZF R6

Podvozek a brzdy

Masivní rám Deltabox a tuhá zadní kyvná vidlice poukazuje na závodní geny. Přední vidlice je typu upside-down se zdvihem 120mm. Plně nastavitelné komponenty odpružení se dají upravit pro každou trať a mají standardně tuhé tlumení. Brzdy jsou vpředu opatřeny dvěma kotouči o průměru 310mm s radiálními třmeny a vzadu pak jedním menším. Brzdám se nedá nic vytknout, jsou dobře dávkovatelné a dostatečně účinné.

Yamaha YZF R6

Jízda

Po usednutí a pohledu na palubní desku zjistíte, že je velice podobná té ze silnější R1. Rozdíly jsou pouze v číslování a v podsvícení. Typicky sportovní posed s vahou přenesenou na ruce vám nedá zapomenout na čem to vlastně sedíte. Za běhu motoru se z krátké koncovky ozve klasický drnčivý zvuk typický pro menší čtyřválce. Ovladatelnost v zatáčkách je brilantní. Lehkost s jakou dokáže stroj projíždět zatáčky všech poloměrů dává neskutečný pocit jistoty. Výkon na výjezdech ovšem už není tak zajímavý a větší zátah v nižších otáčkách by nebyl na škodu. Motor do 8000ot/min postrádá tah svých konkurentů. Ten správný mazec se dostaví až nad hranicí 10 000ot/min, kde již chrapot výfuku přechází do jekotu a stroj vyráží i za sebemenším povelem plynové rukojeti. Ve vysokých otáčkách a při prudším přidání v zatáčkách je zapotřebí si dávat pozor na to, co dělá zadní kolo. Motocykl se pak chová jako zdivočelá motorová pila a malá koncovka s rostoucími otáčkami dokáže zprostředkovat různorodé, uchu lahodící tóny. Při normální jízdě se spotřeba pohybuje okolo 5,5litrů benzínu, což při objemu nádrže 17,5litru vystačí na ujetí 300km vzdálenosti. Sportovnější styl jízdy si vyžádá spotřebu 6,5 – 7litrů. Spolujezdce však příliš ke svezení nelákejte, neboť zadní sedlo pohodlím neoplývá a posed má od cestovního velice daleko. Kdo by to však stroji v této kategorii zazlíval. Pohodlí je pro jiné, tady se „závodí“.

Yamaha YZF R6

Závěr

To že Yamaha ponechává ve své nabídce i svoji starší generaci R6 není náhoda, ale dobrý marketingový tah. Vždyť i konkurence má v nabídce dvě varianty a je jen na zákazníkovi zda preferuje sportovní svezení či hodlá strhávat rekordy na závodním okruhu. Antihopingová spojka, titanové ventily a výfukový systém EXUP, to je jen malý výčet technických fines tohoto stroje. Pokud hledáte polozávodní nářadí s dvouletou zárukou, tak jste na správné adrese.

Yamaha YZF R6

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 31

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF R6


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.