BMW


Přeposlat BMW K1200S

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K1200S

28.05.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Při výrobě tohoto stroje bylo podřízeno vše jedinému účelu a to vytvořit nejrychlejší BMW všech dob.

Úvod

Při výrobě tohoto stroje bylo podřízeno vše jedinému účelu a to vytvořit nejrychlejší BMW všech dob. BMW si zde poprvé ověřilo funkčnost své tuhé podélně vedené vidlice předního kola, která nese označení Duolever a také nově vyvinutý řadový čtyřválec o objemu 1157ccm.

BMW K1200S

Design a technika

Vzhled je čistě otázkou vkusu, ale každopádně se jedná o velice technicky propracovaný stroj s množstvím „vychytávek“. Při prvním pohledu je nejzajímavější letmo uchycené zadní kolo, které je poháněno kardanovým pohonem s dutým středem. Dále zaujme rozměrný tlumič výfuku, který však ladí k nemalým rozměrům celého motocyklu a vytváří dojem stroje pro „pořádné chlapy“. Atypická přední vidlice je velice odolná vůči zkrutu a skládá se z kloubového čtyřúhelníku ve kterém jsou na rámu nad valivým ložiskem podélně upevněna dvě ramena z kované oceli vedoucí nosič kola. Pružení a tlumení má na starosti centrální jednotka, opírající se proti rámu, která je spojena s dolním z obou ramen. Pokud má motocykl příplatkový systém ESA, lze u stojícího stroje na řidítkách ovládat předpětí přední i zadní pružiny a za jízdy pak lze měnit tahový útlum. Přístrojová deska je velice přehledná. Skládá se ze dvou analogových budíků (otáčkoměr a tachometr) včetně multifunkčního displeje zobrazujícího aktuální převodový stupeň a průběh najetých kilometrů. Blikače se ovládají pro BMW standardně pro levou stranu na levém řidítku a pro pravou na pravém. Velmi praktické je, že po stisknutí obou směrových světel najednou dojde k aktivaci všech blikačů a tím k případnému varování okolí při kritických situacích.

BMW K1200S

Motor a brzdy

Pohonná jednotka je svou konstrukcí zaměřena především na spolehlivost a dlouhověkost. Použitím extrémních a velmi odolných materiálů je patrné, že nic není ponecháno náhodě. Řadový agregát je sklopen pod úhlem 55° a vlastní techniku použitou pro monoposty F1 od BMW jako například vačkové hřídele poháněné tažnou pákou. Výkon se dostal na hodnotu 167koní při 10250ot/min a točivý moment 130Nm v 8250ot/min. Při těchto výkonech není divu, že brzdová soustava není pozadu a disponuje vpředu dvěma kotouči o průměru 320mm a vzadu 265mm kotoučem. V základní výbavě je systém Integral ABS s posilovačem. Přední brzdová páčka zároveň ovládá jak přední tak i zadní brzdu. Zadní pedál pak pouze zadní kotouč.

BMW K1200S

Jízda

Při spuštění motoru se objeví příjemně brumlavý zvuk s výraznou chutí do otáček. Převody padají sice přesně, ale s hlasitým kovovým doprovodem, což nemá vliv na životnost převodovky, a proto není zapotřebí tomuto zvuku dále věnovat pozornost. Obratnost stroje je na hmotnost okolo 250kg vynikající a jediné nač je zapotřebí si dávat pozor jsou prudké reakce na změnu zatížení. Točivý moment je k dispozici již od velmi nízkých otáček a motocykl jde tak velmi ochotně za plynem. Na šestku lze jet již od 1500ot/min aniž by motor protestoval. Prudká akcelerace z křižovatek je působivá a díky dlouhému rozvoru se ani neprojevují tendence stavět na zadní kolo. Nad 8000ot/min se projeví výkonové maximum a zrychlování zamezí až hlídač otáček nastavený na 11tisíc. U maximální rychlosti lehce nad 280km/h se hodí vynikající brzdová soustava, které při deceleraci vydatně sekunduje i motor. Při podřazování dochází k tzv. střílení do výfuku, což je velice návykové na poslech a díky němuž se stanete vždy středem pozornosti. Podvozek se chová za všech okolností vypočitatelně a ve spolupráci s příplatkovým systémem ESA je jako z jiné planety. Nezaskočí vás tak žádný povrch silnice a můžete dle libosti i za jízdy volit mezi režimem SPORT a COMFORT. Tato technická lahůdka zajisté za příplatek stojí. Stroj zvládá zatáčky všech poloměrů s pocitem jistoty a dává tak zapomenout na svou nemalou hmotnost. Spotřeba se pohybuje dle stylu jízdy mezi 5,3 až po 8,5litrů benzínu.

BMW K1200S

Závěr

Stroj sice není rozený dravec, ale nadšení pro sportovní jízdu mu neschází. Vyhřívané rukojeti, pohodlný posaz pro jezdce i spolujezdce, možnost dokoupení originálních kufrů BMW a velmi příjemná ochrana před větrem to jsou parametry pro cestování jako stvořené. Vězte, že se jedná o sportovní rychlík vhodný i pro velmi dlouhé výlety a každodenní ježdění. A přes svoji typickou univerzálnost by měl vynikat i vysokou spolehlivostí. Amen.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 28

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW K1200S


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.