Přeposlat Kawasaki ER-5 (2006)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ER-5 (2006)

29.03.2013 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Kawasaki ER-5 je velmi jednoduchý a levný motocykl, který slouží hlavně jako rychlý prostředek k dostání se z bodu A do bodu B. Vyniká hlavně slušným motorem a velmi jednoduchou ovladatelností, díky které můžete pohodlně korzovat také po městě.

Kawasaki ER-5 (2006)

Motor
O pohon motocyklu Kawasaki ER-5 se stará vcelku povedený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 498cc, který disponuje nejvyšším výkonem 50.3 koní při 9000 ot/min a točivým momentem 45 Nm. Ten je k dispozici při 7200 ot/min a motor se vyznačuje příjemným zátahem už ve středních otáčkách. Odezva na přidání plynu je slušná, dočkáte se také charizmatického zvukového projevu a motor běží takřka kompletně bez vibrací. Jeho výkon je naprosto dostatečný i pro korzování na okreskách nebo rychlostních silnicích a maximální rychlost tohoto motocyklu je 176 km/h. Šestistupňová převodovka je přesná, vhodně odstupňovaná a pracuje se s ní opravdu dobře.

Kawasaki ER-5 (2006)

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou docela slušné a motocykl se vyznačuje hlavně solidní mírou komfortu. Tlumiče si bez problémů poradí i s méně kvalitními cestami a nemusíte se tak bát vydat se ani do města. Přilnavost je na dobré úrovni a motocykl také ochotně zatáčí, takže na klikatých okreskách budete jako doma. Bohužel, brzdy příliš dobré nejsou a jedná o jednu z největších slabin tohoto motocyklu. Kromě mizerného výkonu brzdy také rychle vadnou a mají velmi pomalý nástup. Brzdění si tak budete muset promyslet dopředu, abyste se vyhnuli nepříjemným a nebezpečným situacím. Na předním kole se nachází klasický brzdný kotouč o průměru 280 mm a zadní kolo je osazeno brzdným bubnem o průměru 160 mm.

Kawasaki ER-5 (2006)

Výbava
Výbava je pouze základní, ale v tomto případě to moc nevadí, protože tento motocykl je koncipovaný jako levný a dostupný. Ve velmi jednoduchém duchu je vyvedena také palubní deska, která se skládá ze dvou velkých analogových budíků a několika informačních diod. Na druhou stranu, budíky jsou perfektně čitelné i na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 800 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, což stačí na solidní dojezd okolo 270 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný a slušná jsou také zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 110 / 70 R17 vpředu a 130 / 70 R17 vzadu.

Kawasaki ER-5 (2006)

Kvalita a spolehlivost
Po stránce dílenského zpracování je hezky vidět, že se jedná o základní a levný motocykl, čemuž jeho kvalita dokonale odpovídá. Není to nejlépe vyrobený motocykl ve své kategorii a lze si všimnout několika nedostatků, jako třeba horšího slícování nebo tenkého laku. Právě kvůli horšímu zpracování a tenkému laku byste si měli dát pozor na korozi, a to hlavně pokud budete jezdit v horších povětrnostních podmínkách. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu je na tom nejlépe motor, kterému stačí pouze základní údržba a měl by vydržet pracovat dlouho a bez problémů. Elektronika nepatří k nejkvalitnějším a spousta uživatelů si v tomto ohledu stěžuje na problémy.

Kawasaki ER-5 (2006)

Verdikt
Kawasaki ER-5 je velmi jednoduchý a levný motocykl, který slouží hlavně jako rychlý prostředek k dostání se z bodu A do bodu B. Vyniká hlavně slušným motorem a velmi jednoduchou ovladatelností, díky které můžete pohodlně korzovat také po městě. Jízdní vlastnosti jsou slušné, motocykl ochotně zatáčí a nabídne vám také dobrou úroveň komfortu. Bohužel, brzdy jsou až žalostné a kromě pomalého nástupu se také špatně dávkují a mají mizernou výdrž. Výbava je pouze základní, ale ocenili jsme jednouchou palubní desku a docela objemnou nádrž. Dílenské zpracování patří spíše k těm horším, budete si muset dát pozor hlavně na korozi a také na elektroniku.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki ER-5 (2006)


počet příspěvků: 1

kebab

28.08.2013 v 21:32

Brzdy nemusí být silné, protože je to dvouválec a dokáže dost brzdit motorem, navíc silné brzdy jsou vhodné spíš u drahých motorek, u kterých je předek stavěný na silné brždění.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.