Přeposlat Honda VFR 800

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR 800

02.05.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kategorii Sporttouring dokázal tento model ovlivnit snad nejvíce ze všech motocyklů. Honda s označením VFR byla veřejnosti poprvé představena v roce 1986, tehdy nesla označení VFR 750F a vývoj byl založen na VF 750F Interceptor

Úvod a historie

Kategorii Sporttouring dokázal tento model ovlivnit snad nejvíce ze všech motocyklů. Honda s označením VFR byla veřejnosti poprvé představena v roce 1986, tehdy nesla označení VFR 750F a vývoj byl založen na VF 750F Interceptor, který po dobu tří let dominoval závodům superbike. Model VFR nesl nejmodernější trendy v podobě hliníkového rámu a jeho technika a design byl vždy s železnou pravidelností každé čtyři roky inovován. V Evropě si získal svoji popularitu hlavně díky své vynikající spolehlivosti a faktem, že byl schopen držet krok se silnější konkurencí. Poslední model VFR je přehlídkou toho nejlepšího co Honda po technické stránce může nabídnout.

Honda VFR 800

Design a posaz

Ačkoli se vzhled pro někoho může zdát až příliš modernistický, v oblasti techniky nezůstává rozhodně pozadu. Vyrábí se ve třech barevných provedeních, v červeném „Candy Glory“, stříbrném metalickém „Digital“, a nebo perleťovém černém „Cosmic“. Jedna z věcí, která vás na první pohled zaujme je zadní partie tohoto motocyklu. Dvojice výfuků svedená pod sedlo lahodí nejen oku, ale dává stroji také sportovní nádech. Úžasně vypadá letmo uchycené zadní kolo, které má pozměněný tvar včetně posílené tuhosti a patří k hlavním rysům tohoto stroje. Posaz se zdá být vskutku geniální a nabízí kromě vynikajícího pohodlí i skvělou ergonomii.

Honda VFR 800

Motor a technika

Ovládání brzdy je stejně tak jako spojky hydraulické a přispívá tak k maximálnímu pohodlí. U brzd je duální systém CBS, který při aktivaci přední brzdy použije vpředu na každém kotouči čtyři pístky a současně jeden pístek vzadu. Při použití zadní brzdy, brzdí zadní a současně vždy jeden pár na každém kotouči vpředu. Objednat lze i verzi se systémem ABS. Motor je netradičního uspořádání V4 a vlastní technologii V-TEC (proměnné časování ventilů) známou spíše z automobilů. V nízkých otáčkách používá motor pouze dva ventily na válec a po překročení hranice 6500ot/min se aktivují zbylé dva. Odpojení bylo nastaveno na 5700ot/min.

Honda VFR 800

Jízda a podvozek

Po nastartování motoru a bližším zkoumání slyšíte „chrastivý“ zvuk řetízků. Spojka jde lehce a řazení je přesné. Jakmile překročíte na otáčkoměru číslici 6500ot/min, motor chytne druhý dech a vehementněji zatáhne. Tento jev se projevuje markantně hlavně na nižší převody. Na vyšší převodové stupně po zapnutí V-TEC sice tento jev pocítíte také, ale je mnohem méně znatelný a u šestky se dokonce zdá, jako by se motocykl chvíli dusil a potom nabral plný dech. Podvozek v tomto ohledu nesnese žádnou kritiku a je velice dobře sladěn s pneumatikami Dunlop Sportmax Qualifier. Díky možnosti nastavení předpětí a použití technologie H.M.A.S se zdá, jako by stroj jezdil po kolejích a hluboké náklony pak neznají mezí. Hmotnost 244kg není za jízdy příliš znát a jen při manipulaci se stojícím motocyklem zjistíte, že po váhové stránce se nejedná o žádný drobeček. Při sportovním stylu jízdy nesmí otáčky ovšem spadnout pod hranici 5700ot/min. Pod touto hranicí otáček je systém V-TEC neaktivní, což má za následek snížení výkonu. Sportovní duch je zde přítomen stejně tak jako pohodlí a poskytne vám možnost dlouhých přesunů bez jakékoli výhrady či neblahém projevu na vaší tělesné schránce. Vhodnost pro rychlé cestování též podporuje větrný štítek, který odvádí svoji práci znamenitě a teprve při rychlostech okolo 200km/h zjistíte, že nějaký vítr existuje. Motocykl díky svým 109k při 10500ot/min a točivému momentu 80Nm v 8750ot/min umožňuje dosáhnout rychlosti až 244km/h. Brzdy se tváří i při nejvyšší rychlosti, že dokáží ubrzdit téměř cokoli a umocňují tak spolu s podvozkem neochvějný pocit jistoty. Spotřeba při běžné jízdě nemusí překročit hranici 6litrů benzínu a tak umožní teoretický dojezd na jeden zátah až 400km. Při řádění však čekejte, že spotřeba nebude daleko od 10litrů a akční rádius se razantně zmenší na pouhých 220km.

Honda VFR 800

Závěr

Model VFR vždy byl, a myslím si že i bude, synonymem dokonalé harmonie spolehlivosti, pohodlí a sportovního ducha. Jedinou překážkou by mohl být onen prudký nástup výkonu po sepnutí systému V-TEC, který nemusí každému vyhovovat. Ovšem jakmile jste s touto technologií smířeni či ji vítáte, pak vězte že se tento stroj díky své všestrannosti blíží téměř k dokonalosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 47

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda VFR 800


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.