KTM


Přeposlat KTM Super Enduro 950R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM Super Enduro 950R

24.04.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toto enduro je čtvrtým modelem KTM využívající vidlicový dvouválec, který nese označení LC8. Ač v náročných trialových pasážích neumožňuje tak citlivé vedení předního kola, jako je zvykem u malého jednoválcového endura...

Úvod

Toto enduro je čtvrtým modelem KTM využívající vidlicový dvouválec, který nese označení LC8. Ač v náročných trialových pasážích neumožňuje tak citlivé vedení předního kola, jako je zvykem u malého jednoválcového endura, tak je schopen poskytnout enormní zátah a ohromující výkon.

Design, podvozek a brzdy

Trubkový rám, který byl převzat z modelu Adventure S, je tuhý a nedá se mu nic vytknout. Madla pro uchycení, která se montují standardně, vám pomohou při manipulaci se strojem na místě. Díky možnosti uchycení zadních stupaček pro spolujezdce se dá přeměna na dvousedadlový stroj uskutečnit během několika okamžiků. Podvozek je po vzoru rámu tuhý. Přední vidlice nese název White Power, její zdvih je 250mm a nabízí možnost nastavení předpětí a útlumu, která patří k tomu nejlepšímu co se dá na současných endurech nalézt. Zadní kolo umístěné v hliníkové kivce je taktéž tlumeno jednotkou od značky White Power s označením Monoshock a také umožňuje stejný zdvih 250mm. Nádrž nebyla převzata od jiného modelu, nýbrž pro potřeby stroje navržena nově a oproti modelu 950 Supermoto má objem o 3litry menší a užší stavbu. Sedlo je též užší a pro možnost cestování ve dvou i delší. Pevná řidítka mají jednoduché ovladače světel a blikačů. Palubní deska nese multifunkční displej s několika kontrolkami, které poskytují informace o rychlosti, teplotě chladicí kapaliny, čase a ujeté vzdálenosti.

KTM Super Enduro 950R

Motor

Dvouválcový motor do V má objem válců 942ccm a dokáže vyprodukovat výkon 98koní při 8500ot/min a točivý moment 90Nm v 7000ot/min. Spalovací prostory jsou plněny dvěma rovnotlakými karburátory, které reagují citlivě a umožňují plynulejší nárůst výkonu.

KTM Super Enduro 950R

Jízda

Sedlo nevypadá příliš pohodlně - a také pohodlné není. Jeho ergonomie je podřízena k přenášení těžiště v terénu a jeho výška je 920mm. Tento stroj není pro menší jezdce a ač je jeho světlost výborná v terénu, tak při běžné manipulaci na místě může být zdrojem komických situací. Po nastartování vás potěší tóny linoucí se z výfukového potrubí svým krásně dunivým barytonem. Se spojkou se díky hydraulickému ovládání lehce pracuje a umožňuje tak bezproblémové řazení. První rychlostní stupeň se dá použít snad jen při hodně prudkých sjezdech a o rozjezdy se klidně postará dvojka. Motor se jeví jako jemný, vytáčivý a má krásně kontrolovatelný výkon. Přední brzda, opatřená jedním kotoučem, na asfaltu příliš nebrzdí, ale pro terén je naprosto dostatečná. Ano, v terénu se tento stroj cítí jako ryba ve vodě a zadní kolo se při větším plynu neustále protáčí a lítá ze strany na stranu. Podvozek absorbuje veškeré rázy a není problém se pohybovat rychlostí hodně přes 100km/h po polní cestě a přesto mít vše pod kontrolou. Drifty dlouhé několik desítek metrů nedělají stroji žádné potíže a jsou spíše samozřejmým jevem. Podvozek pracuje na výbornou a není problém si vychutnávat prudké výjezdy mezi kameny a obnaženými kořeny stromů.

KTM Super Enduro 950R

Závěr

Pokud jste fanda velkých endur a hledáte nějakou náhradu k ostrým a subtilnějším jednoválcům pro zdatné jezdce, tak zde je alternativa od rakouského výrobce v podobě KTM Super Enduro 950R. Jedná se o mimořádný stroj, který ač dokáže v terénu na svoji hmotnost téměř zázraky, tak lze použít i k běžnému ježdění a po přimhouření oka i k cestování. Jen nezapomínejte, že hmotnost stroje je troch vyšší a od krásných požitků vás pak nic odradit nemůže. Cena 350 000Kč je sice dost vysoká, ale vzhledem k dostatečné životnosti, použitelnosti a vyspělé technice je také adekvátní.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 13

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM Super Enduro 950R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.