Přeposlat Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

10.12.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vespa LX50 4V je mezi malými skútry ikona a jestli nepotřebujete nějak extra vysoký výkon, určitě jí přijdete rychle na chuť. Retro design tohoto modelu je dnes již prakticky kultovní a pokud zvolíte nějakou výrazně barevnou variantu, budete nepřehlédnutelní.

Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

Motor
O pohon malého městského skútru Piaggio Vespa LX50 4V se stará jednoduchý motor o zdvihovém objemu 49.4cc, který disponuje jedním válcem a nabídne nejvyšší výkon 4.3 koní při 8250 ot/min a točivý moment 3.5 Nm při 6500 ot/min. Není to žádný trhač asfaltu, nicméně pro městský provoz se jedná o vcelku dostačující jednotku, která vám poskytne solidní dynamiku a v džungli velkoměsta brzdou určitě nebudete. Na okreskách už to taková sláva nebude, protože maximální rychlost tohoto skútru je 63 km/ a k její dosažení budete potřebovat vítr v zádech. Ideální cestovní rychlost se pohybuje na hranici 50 km/h a motor je spojený s převodovkou CVT, která je s ním sladěná vcelku dobře.

Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

Jízda a ovladatelnost
S menšími nerovnostmi se tento model popere velmi dobře, takže úroveň komfortu je solidní a díky nízké hmotnosti je dobrá také ovladatelnost i při nižších rychlostech. Pozor si dejte hlavně na velké díry na silnici, ve kterých malá kola skútru vyloženě trpí a snažte se jim proto vyhnout. Stabilita je slušná a to samé se dá prohlásit také o přilnavosti, nicméně tento model určitě není navržený tak, aby s ním někdo jezdil na hraně možností. Brzdy nemají se zastavením tohoto lehkého skútru vůbec žádné problémy. Přední kolo je osazeno kotoučem o průměru 200 mm a na zadním kole se nachází buben, který disponuje průměrem 110 mm.

Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

Výbava
Výbava je na docela slušné úrovni a díky solidnímu prostoru pod sedlem můžete klidně vyrazit i na menší nákup. Prostor pro nohy je relativně dostatečný i pro vysoké jedince, nicméně menší postavy se na tomto skútru budou cítit podstatně lépe. Sedlo umístěné ve výšce 775 mm je dostatečně rozměrné a také pohodlné, takže na rozbité městské cesty je jako stvořené. Palubní deska je symbolem jednoduchosti, nicméně nepostrádá příjemný retro design a skládá se z analogového tachometru, ukazatele stavu paliva a nechybí ani sada informačních diod. Zpětná zrcátka jsou příjemně rozměrná a co se týče pneumatik, ty mají průměr 110/70-11 vpředu a 120/70-10 vzadu.

Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi dobré úrovni, vrstva laku je dostatečně kvalitní a kvalitní jsou také dekorační chromované části, nicméně pro exteriér platí, že o něj musíte pořádně pečovat. Při častém používání v náročnějších podmínkách je skútr docela náchylný na opotřebení a pokud péči zanedbáte, rychle vám zestárne. Po stránce spolehlivosti by mělo být vše v pořádku, motor je jednoduchý a problémy nebudou ani s brzdami, které působí vcelku odolným a bytelným dojmem.

Piaggio Vespa LX50 4V (2010)

Verdikt
Vespa LX50 4V je mezi malými skútry ikona a jestli nepotřebujete nějak extra vysoký výkon, určitě jí přijdete rychle na chuť. Retro design tohoto modelu je dnes již prakticky kultovní a pokud zvolíte nějakou výrazně barevnou variantu, budete nepřehlédnutelní. Motor má pro městský provoz výkonu dostatek, avšak na okresce budete patřit spíše k těm pomalejším a pokud to není nutné, je lepší město vůbec neopouštět. Jízdní vlastnosti jsou dobré, díky nízké hmotnosti je ovladatelnost příjemně jednoduchá a ocenili jsme také vysokou úroveň komfortu. K výbavě nemáme žádné závažnější připomínky.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio Vespa LX50 4V (2010)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.