Přeposlat Honda CBR 1000RR Fireblade

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR 1000RR Fireblade

08.03.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Proti vzhledu a slušivému designu tohoto stroje nelze nic namítat. Kapotáž sedí na milimetr přesně, zadní partie byla drobně pozměněna a přední kapota dostala ještě více agresivní vzhled.

Vzhled

Proti vzhledu a slušivému designu tohoto stroje nelze nic namítat. Kapotáž sedí na milimetr přesně, zadní partie byla drobně pozměněna a přední kapota dostala ještě více agresivní vzhled. Již na první pohled je jasně patrné, že kořeny této Hondy jsou zrozeny z krve RC-211V.

Honda CBR 1000RR Fireblade

Pocity

Už při prvním usednutí je cítit změna oproti předcházejícím ročníkům. Posez se zdá sportovnější a rozvor zkrácený na 1400 mm napovídá o sportovnějších ambicích, které jsou k broušení kolen jako stvořené. Tato zpráva je však dvousečná, neboť lidé se sportovně-cestovatelskými ambicemi již tolik pohodlí na delších cestách nezakusí. Podvozek zkrátka preferuje více střelbu na okruhu a nemá už takové vlastnosti „univerzála“ jako doposud. Co naplat, konkurence tlačí na pilu a toto ohnivé ostří nesmí zůstat pozadu. Pokud se podíváme na samotné snížení hmotnosti, tak toho bylo dosaženo především díky odlehčení výfukového systému. Je vyroben převážně z titanu a nerezové oceli. Jeho váha klesla o rovných 1,5Kg, zbytek šel na vrub brzdovým kotoučům a motoru. Kotouče sice narostli o 10mm v průměru, ovšem díky tloušťce 4,5mm šla váha o 300 gramů dolů. Uvnitř motoru byla přepracována kliková hřídel s rozvody a do řídící jednotky vložena nová palivová mapa. Co se týká převodů, tak došlo ke zvětšení rozety o dva zuby na počet 42. Motor také splňuje velmi přísnou normu EURO 3.

Honda CBR 1000RR Fireblade

Motor

Po otočení klíčkem nás přivítá krásně hluboký a hutný zvuk, který už napovídá o početném stádu kobylek skrývajících se v útrobách tohoto kompaktního litru. První rychlostní stupeň zapadá s tichým cvaknutím. Motocykl plynule zrychluje bez jakéhokoli cukání a krásně hladce táhne již od 2000ot/min. Kultivovanost pohonného ústrojí je obdivuhodná. Dokáže jet rychlostí 50km/h na šestku bez jakéhokoli protestu a po přidání pouze lineárně zrychluje. Pokud ovšem chcete ten skutečný požitek z jízdy, tak není nic jednoduššího než držet otáčky nad hranicí 6tisíc. Kromě prvního rychlostního stupně se vám nestane, aby se přední kolo odlepovalo od asfaltu, tak jak je to k vidění u jiných strojů této kategorie. Tato vlastnost je za normálních okolností rozhodně pozitivní. Vždyť na jedničku je možné jet až rychlostí 160km/h, kde vám ve vašem řádění zamezí až omezovač otáček.

Honda CBR 1000RR Fireblade

Podvozek

K tomu celému je zde i sériově montovaný elektro-hydraulický tlumič řízení HESD (Honda Electronic Steering Damper), který ve spojení s kvalitami podvozku dává absolutní pocit moci nad celým strojem. Jedinečnost tohoto tlumiče spočívá ve vlastní metrice nastavení, která je závislá na momentální rychlosti stroje. Při stání či pomalé jízdě klade jen slabší odpor a s přibývajícím tempem se jeho tlumící účinky utahují. Stroj tak působí velice jistým a stabilním dojmem a máte pocit jako byste jeli „po kolejích“. Tento fakt nedokážou výrazně změnit ani nerovnosti našich silnic. Co se týká zpomalení stroje, tak jsou použity tradiční čtyřpístky od renomované společnosti Tokico s 310mm brzdovými kotouči u předních brzd, které lze velmi dobře dávkovat. Jen na okruhu by to chtělo jejich větší účinnost, která ovšem může být i otázkou použití brzdových desek.

Honda CBR 1000RR Fireblade

Hodnocení

Jedná se o skvělý stroj, ovšem jeho využití se posouvá spíše k dravějšímu stylu jízdy, kde jezdcům napomáhá spousta technologických „vychytávek“ v podobě tlumiče řízení. Pokud ovšem budete používat otáčky okolo 10ti tisíc, budete zažívat příval síly zvladatelného jen opravdu zkušenými piloty. Pokud patříte mezi jezdce, kteří se s motocyklem nechtějí příliš prát a chcete si vychutnávat vlastní požitek z jízdy, tak nezbývá než tento stroj doporučit. Jen mějte na paměti, že při cestování se únava dostaví o něco dříve.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 33

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR 1000RR Fireblade


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.