Přeposlat Triumph Daytona 675 a 675R
Triumph Daytona 675 a 675R
Britský Triumph představil na milánské výstavě Eicma 2012 novou verzi svého sportovního motocyklu Daytona 675 a můžeme se těšit také na jeho ostřejší verzi s označením Daytona 675R.
Nejedná se pouze o nějaký rozsáhlejší facelift nebo modernizaci, Triumph postavil úplně nový motocykl. Takže se můžeme těšit na nový motor, nové šasi a hromadu moderní výbavy. Na první pohled zaujme hlavně fakt, že u nové generace Daytony se přestěhoval výfuk, který byl dříve umístěný pod sedlem. Ten má nyní své místo v tlumiči na pravé straně, což vypadá vcelku zajímavě. Design motocyklu je velmi povedený, dominují mu ostré a agresivní linie, což podtrhuje také výrazné zabarvení. Zalíbila se nám hlavně přední část motocyklu s výraznými světlomety a ostrým čumákem. Pojďme se ale podívat na nový motor, který dostal nový blok, silnější stěny válců a aby bylo možné posunout maximální otáčky na 14400 ot/min, dostal také titanové ventily.
Co se týče výkonů, tak tento motor nabídne 126 koní při 12600 ot/min a točivý moment 74 Nm, což jsou hodnoty zaručující více než jen svižné svezení. Kromě nového motoru se můžeme těšit na nový rám, brzdy a také nové tlumiče. Sedlo se posunulo o 10 mm níž, což by mělo znamenat lepší pozici za řidítky. Moderní palubní deska se skládá z velkého analogového otáčkoměru a displeje, na kterém se zobrazují také informace z palubního počítače. Nová Daytona bude lehčí, než stávající model a za úsporou hmotnost stojí rozsáhlejší použití hliníku a jiných, lehkých materiálů. Co se týče tlumičů, tak ty jsou od společnosti KYB (Kayaba) a Daytona dostala do vínku plně nastavitelnou přední vidlici a kompletně nový zadní tlumič. V základní výbavě dostanete také lepivé pneumatiky Pirelli Supercorsa a brzdný systém ABS. Ten půjde úplně vypnout nebo nastavit pro jízdu na okruhu.
Klasická šestistupňová převodovka by měla být v nové generaci lépe odstupňovaná a také přesnější. Co se týče ostřejšího modelu s označením R, tak ten se představil ve slušivém bílém kabátku, na kterém hezky vyčnívá červený rám. Verze R dostane odpružení Öhlins, zadní tlumič TTX a vidlice NIX30. Můžeme se těšit i na nové, lehčí brzdy od společnosti Brembo a na rychlořazení (quickshifter) s novým, vylepšeným softwarem. Triumph u tohoto modelu slibuje rozsáhlejší možnosti nastavení, lepší odezvu a celkově ostřejší chování, než u klasické verze. Oficiální prodej Daytony 675 by měl začít ještě před koncem tohoto roku a základní cena byla stanovena na 8899 liber (v přepočtu asi 283 000 Kč). Ostřejší verze R půjde do prodeje počátkem roku 2013, a to za cenu 10599 liber (asi 337 000 Kč).
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900…
- Článek: Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo…
- Článek: Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro
- Článek: Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal…
- Článek: Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k…
- Článek: Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze