Přeposlat Triumph Daytona 675 a 675R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Daytona 675 a 675R

16.11.2012 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Triumph představil na milánské výstavě Eicma 2012 novou verzi svého sportovního motocyklu Daytona 675 a můžeme se těšit také na jeho ostřejší verzi s označením Daytona 675R.

Triumph Daytona 675 a 675R

Nejedná se pouze o nějaký rozsáhlejší facelift nebo modernizaci, Triumph postavil úplně nový motocykl. Takže se můžeme těšit na nový motor, nové šasi a hromadu moderní výbavy. Na první pohled zaujme hlavně fakt, že u nové generace Daytony se přestěhoval výfuk, který byl dříve umístěný pod sedlem. Ten má nyní své místo v tlumiči na pravé straně, což vypadá vcelku zajímavě. Design motocyklu je velmi povedený, dominují mu ostré a agresivní linie, což podtrhuje také výrazné zabarvení. Zalíbila se nám hlavně přední část motocyklu s výraznými světlomety a ostrým čumákem. Pojďme se ale podívat na nový motor, který dostal nový blok, silnější stěny válců a aby bylo možné posunout maximální otáčky na 14400 ot/min, dostal také titanové ventily.

Triumph Daytona 675 a 675RTriumph Daytona 675 a 675R

Co se týče výkonů, tak tento motor nabídne 126 koní při 12600 ot/min a točivý moment 74 Nm, což jsou hodnoty zaručující více než jen svižné svezení. Kromě nového motoru se můžeme těšit na nový rám, brzdy a také nové tlumiče. Sedlo se posunulo o 10 mm níž, což by mělo znamenat lepší pozici za řidítky. Moderní palubní deska se skládá z velkého analogového otáčkoměru a displeje, na kterém se zobrazují také informace z palubního počítače. Nová Daytona bude lehčí, než stávající model a za úsporou hmotnost stojí rozsáhlejší použití hliníku a jiných, lehkých materiálů. Co se týče tlumičů, tak ty jsou od společnosti KYB (Kayaba) a Daytona dostala do vínku plně nastavitelnou přední vidlici a kompletně nový zadní tlumič. V základní výbavě dostanete také lepivé pneumatiky Pirelli Supercorsa a brzdný systém ABS. Ten půjde úplně vypnout nebo nastavit pro jízdu na okruhu.

Triumph Daytona 675 a 675RTriumph Daytona 675 a 675R

Klasická šestistupňová převodovka by měla být v nové generaci lépe odstupňovaná a také přesnější. Co se týče ostřejšího modelu s označením R, tak ten se představil ve slušivém bílém kabátku, na kterém hezky vyčnívá červený rám. Verze R dostane odpružení Öhlins, zadní tlumič TTX a vidlice NIX30. Můžeme se těšit i na nové, lehčí brzdy od společnosti Brembo a na rychlořazení (quickshifter) s novým, vylepšeným softwarem. Triumph u tohoto modelu slibuje rozsáhlejší možnosti nastavení, lepší odezvu a celkově ostřejší chování, než u klasické verze. Oficiální prodej Daytony 675 by měl začít ještě před koncem tohoto roku a základní cena byla stanovena na 8899 liber (v přepočtu asi 283 000 Kč). Ostřejší verze R půjde do prodeje počátkem roku 2013, a to za cenu 10599 liber (asi 337 000 Kč).

Triumph Daytona 675 a 675RTriumph Daytona 675 a 675R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Daytona 675 a 675R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.