Přeposlat Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

24.08.2012 | www.motoraj.cz | Zajímavosti | Komentářů: 0 |

Co si budeme vykládat, skútry u nás zrovna nemají na růžích ustláno. Jo, sice jich je teda v ulicích vidět o něco víc než před pár lety, ale takovýho množství jako třeba v Itálii, Francii nebo Španělsku zdaleka nedosahují. Možná je to podnebím, ale spíš bych řekl, že naším přístupem – skútr přece „nejni hustá mašina, voe“.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Jenže on skútr, milý „voe“, hustou mašinou je. A v některých situacích ještě hustší než hypersuperenduro nebo megakrutejcesťák. Občas se musím smát, když vidím zarytýho motorkáře, který se dnes a denně prodírá po městě stejnou trasou s ohromným cestovním endurem, na kterým má navěšených hafo expedičních nezbytností, od mlhovek až po zmrzlinářský plechový kufry. A vůbec nepochybuju, že je jistě cestou z Proseka na Smíchov plně využije...

Musím teda přiznat, že můj vztah ke skútrům byl ještě před pár lety hodně podobný: Jo, do města asi dobrý, jinak k ničemu. Z tohohle bludu mě – krom jinýho – vyléčili dvě příhody. První byla v podobě neplánovanýho závodu, kdy se za mě v Bečově směrem na Mariánky pověsil pilot Gilery Runner, a nejenže jsem se ho nemohl zbavit, ale spíš jsem měl co dělat, aby mě nepředjel (přece se nenechám spráskat od skútru, že jo). Pravda, jel jsem na Magně, která není až tak úplně nejhbitější a nejlehčí motorkou, ovšem rozdíl ve výkonu proti Runneru je skoro 60 koní. A hádám, že skútrista při mým pronásledování neměl ruce plný práce jako já. Dalším mezníkem byl test Suzuki Burgman, kterýho jsme vytáhli do Dolomit. Další stroje v partě byly šestkový Fazer a Honda STX a Burgman nejenže stačil, Burgman dokonce exceloval. Je tedy fakt, že ho řídil velice zkušený jezdec, ale i tak... No, prostě od tý doby nedám na skútry dopustit.

Do dnešního srovnávacího testu jsme vybrali pět kousků, od dvácy po sedmikilo. Ono tedy nejde o srovnávák v pravým slova smyslu, spíš o stručný průřez „skútrscénou“ s tím, že ne každý skútr je vhodný na cokoliv a stejně jako u motorek, i tady je dobrý dopředu vědět, kde a k čemu budu stroj nejvíc využívat. Záměrně jsme vynechali objem 50 ccm, protože není určen tzv. „širokým masám“. Důvod? No, anorektická studentka, bydlící v polabský nížině, bude z padesátky nadšená. Ovšem stokilovej cvalda z Krušných hor se moc nepovozí, bohužel s nástupem čtyřtaktních motorů do týhle kategorie šel oproti dvoudobým agregátům výkon rapidně dolů, a pokud si nechcete připadat jako na kolobrndě, je lepší začínat aspoň na 125 ccm.

Takže za dvácy tu máme Piaggio Typhoon 125, za tříkila Hondu SH300i, čtyřstovky zastupuje Yamaha Majesty 400 a cestovní koráby Kymco Myroad 700i ABS.  A aby to bylo pestřejší, doplnili jsme tuhle čtyřku tříkolkou Piaggio MP3 300 LT YOUrban. Všechny tyhle stroje jsme vyzkoušeli jak ve městě, tak i mimo něj, na kvalitních i nekvalitních cestách, na rovinách i v kopcích, se spolujezdcem i bez něj. A co nám z toho vyšlo, se dočtete na následujících řádcích.

Sin City

Pokud bydlíte na malým městě, je v podstatě úplně jedno, jakou objemovou kategorii zvolíte – ve Zlámaný Lhotě asi fakt nehrozí, že by se z ničeho nic ucpala hlavní třída, vedoucí z návsi ke kostelu nebo highway Hřbitov – rybník Kačák. Ovšem ve větších, hříšných městech už je potřeba řešit rozměry, ovladatelnost a samozřejmě i akceleraci (abyste nebyli za trapky, když se nacpete dopředu na semafory a pak zdržujete ostatní, neb stroj pod vámi má zrychlení asi jako gerontologická stolička, sunutá staříkem s oboustrannou endoprotézou).

Piaggio Typhoon 125 samozřejmě v tomhle prostředí vede, téměř deset koní výkonu dokáže rozpohybovat 106 kg těžký stroj velice slušně a za trapky určitě nebudete. Ovladatelnost je taky výtečná a díky kompaktním rozměrům se procpete doslova všude a hlavně všude zaparkujete.  Odpružení (s uznalým mručením kvituju přední USD vidli) si poradí i s horším povrchem, třeba dlažebními kostkami, a protože dvanáctipalcový kola mají obutý pneumatiky s hrubým vzorkem, můžete využívat cestou do cíle i nestandardní zkratky (pokud budete mít kliku a v tom parku vás nechytne policajt jako třeba mě). Maximální rychlost, tedy 100 km/hod., stačí i na to, abyste se vrhli na městský obchvat bez obavy z toho, že si vás přišpendlí na masku první kamion, před kterým se budete motat. Brzdy taky fungují dobře, kotouč tedy najdete jen vepředu, vzadu je buben, ovšem na hmotnost Tajfuna bohatě stačí (a díky nepřítomnosti ABS můžete navíc efektně dolítnout před gympl smykem). Nevýhodou je, že pod sedlo se toho moc nevejde (nevím, kde vzali kolegové z nejmenovaného časopisu informaci, že je tam místa dost – asi jen podle obrázku). Faktem je, že pod sedlo nacpete půlku smaženýho kuřete, tři housky, čtyři jablka, dvoje cigára a litrovku coly – a je plno (osobně vyzkoušeno). Batoh s učebními pomůckami se sem tedy asi vejde... Teda pokud s sebou do školy netaháte příložník. Na drobnosti je tu přihrádka v přední části, na síťovku s nákupem háček tamtéž. Co ještě? Jo, palubka. Ta je tedy hodně strohá, krom palivoměru na ní najdete už jen rychloměr, počítadlo celkově ujetých km a kontrolky. No, co byste taky na dváce chtěli víc, že jo. No, možná by se hodily hodiny, aby vás nepřetáhl školník smetákem za to, že jste přišli pozdě do školy.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Honda SH300i je na tom s úložným prostorem stejně, tedy pokud si jako valná většina majitelů nepřiplatíte za topcase (doporučuju). A nejde o jedinou podobnost s Tajfunem, tou další je ovladatelnost. Tříkilo sice je o něco větší a skoro o šedesát kilo těžší, ovšem pořád si udrželo štíhlou figuru, takže propasírovat se mezi kolonami aut nejenže není problém, je to zábava. V jízdním režimu „plnej plyn – tvrdě na brzdy“ maká spolehlivě obojí, výkon 27 koní a krouťák 26 Nm nedává autům kolem vás moc šancí, a pokud se dostanete do prekérky, zapracuje velice dobře brzdový systém Dual CBS (vepředu třípístková kotoučovka, vzadu jednopístek). Palubka je o level výš, tedy spíš o dva, krom palivoměru a rychloměru je tu i ukazatel teploty motoru a digitální displej s dalšími údaji. Ovšem to, co dělá eSHáčko eSHáčkem jsou – společně s perfektně nastaveným podvozkem – kola. Šestnáct palců vepředu, šestnáct palců vzadu dává skútru úžasnou porci stability, takže i při maximálce (dokopal jsem tenhle stroj až na 160 km/hod.) máte pocit jistoty a bezpečí... A nemusíte kvůli tomu používat intimku Allways. Což je ovšem na druhou stranu lehce kontraproduktivní, protože SH svým vzhledem svádí k tomu, aby na něm jezdec používal jen základní ochranný pomůcky, tedy helmu a rukavice, ovšem jízdní vlastnosti a výkony odpovídají průměrný motorce. A švihnout sebou v kile třiceti jen v kraťasech, žabkách a tričku asi nebude nic příjemnýho. Nicméně to už je na rozhodnutí a úvaze každýho soudruha.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Vstupem do světa velkých skútrů je Yamaha Majesty 400, tedy alespoň rozměry. A vlastně i výkonem, který činí 34 koní. Nadšení tedy trochu zchladí pohled na údaj o hmotnosti, 220 kg není zrovna málo... Ale jak bylo řečeno, jde o velký skútr, takže se asi není čemu divit. A protože velký rovná se cestovní, je jasný, že tenhle stroj nebude nijak odbytý. A taky že ne – už pohled na palubní desku dává najevo, že tady se nešetřilo: vlevo analogový rychloměr, uprostřed displej s teploměrem, hodinami, tripmasterem a stavem paliva, vpravo analogový otáčkoměr. Pod sedlem je místa dost a dost a sedlo samotný svými rozměry slibuje, že tady se budete cítit jako v pohádce. A nejen vy, ale i spolujezdec.

Paradoxně ale zrovna sedlo (pod kterým je logicky místa habakuk) jezdce trochu limituje. Není sice nijak vysoko, tabulka udává 760 mm, ovšem je široký, takže ti menší z nás budou mít problém při manipulaci na místě, případně při hodně pomalým proplétání kolonami, kdy je třeba dát občas nohy na zem. A to není jediným limitujícím faktorem, rovněž záď, zvíci zadku pivovarský kobyly, nepředurčuje Majesty k nízkýmu razantnímu průletu mezi popojíždějícími auty. Oproti tomu je zátah motoru slušný, takže když už se na světla křižovatky prohrabete a utřete si zpocený čelo, nic vám nebrání vyrazit z ní jako první. Brzdy fungují relativně dobře, jen je třeba dát pozor na zadní, která má tendenci bloknout kolo – to se samozřejmě netýká verze s ABS. Podvozek zvládá i většinu nerovností, ovšem je třeba počítat s tím, že zadek je nastaven poměrně tvrdě, takže na větších dírách se lehce rozhází, zvlášť při vyšší rychlosti.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Novinka loňskýho roku, Kymco Myroad 700i, zastupuje v našem testu cestovní maxiskútry. A to maxi se k němu opravdu hodí, Myroad není žádný drobek, pohotovostních 292 kg je znát – na druhou stranu je zde výkon skoro 60 koní. Chtít po cestovním skútru, aby dosahoval mrštnosti a obratnosti svých slabších kolegů je nesmysl zhruba stejný, jako se snažit vyrovnat s cestovním endurem typu SuperTénéré krosce od KTM. Z čehož tedy vyplývá co, Kefalín? No jistě, město není zrovna tím pravým rájem a je třeba ho brát jako nutný zlo – rozhodně to není nic, na co by se jedinec, využívající alespoň deset procent mozkový kapacity, nějak výrazně těšil. Jistě, jde o to samé jako u Majesty, tedy široký sedlo, který kratinožkům roztáhne dolní končetiny tak, že o nějakým sebejistým posunování nemůže být řeč. Podobný je grandiózní zadek, za který by se nemusela stydět ani brazilská tanečnice Samby a který samozřejmě neumožní elegantní proplutí ucpanými ulicemi. Prostě tady je to o dalekým cestování, ne o dopravě do pět kilometrů vzdálený kanceláře (pokud se tedy jedná striktně o jízdu ve městě).

Co se použitých technologií a techniky týká, není moc co vytknout, duší skútru je řadový dvouválec, táhnoucí už odspodu, nicméně ne tak, abyste při zrychlení udělali nechtěný kotoul vzad. Brzdy se stavitelnými páčkami disponují dvěma kotouči vepředu a jedním vzadu (ABS dostanete už v základu), palubní deska připomíná kabinu spaceshuttle (rychloměr, otáčkoměr s integrovaným ukazatelem teploty, displej s dalšími údaji – čas, tripmaster, množství paliva, stav baterie atd. – a lahůdkou je možnost elektronickýho nastavení odpružení (3 stupně, tedy Soft, Medium a Hard) pomocí tlačítka na pravým heftu. Změny v nastavení jsou vážně poznat (nejen podle kontrolky) a i díky patnáctipalcovýmu přednímu a čtrnáctipalcovýmu kolu vzadu tak máte všechno pod kontrolou na jakýmkoliv povrchu. Teda myšleno jakýmkoliv normálním, na motokrosový trati jsem Myroad nezkoušel, asi by se brzy stal Mywreckem. Úložný prostor pod sedlem je řešen taky velkoryse, bez problému spolkne dvě jet přílby.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

No, a je tu poslední člen týmu, Piaggio MP3 300 LT YOUrban. Oproti ostatním má jednu ohromnou výhodu – ve verzi LT k jeho řízení netřeba mít papíry na motorku, stačí řidičák na auto, což je při dnešní ceně autoškol hodně pádný argument. Důvodem je širší rozchod předních kol (465 mm). Ale nejen tohle, pro spoustu lidí je důležitý i to, že s MP3 netřeba se bát ztráty rovnováhy. Jistě, jde o tříkolku, takže pomocí kouzelnýho tlačítka lze uzamknout pružení předních kol a mašina zůstane „štajf“ (tzn. že se nebude kácet, pokud nepocházíte ze Sudet). K odblokování dochází automaticky po rozjezdu, zablokovat ovšem musíte sami (takže nespoléhejte na to, že dojedete na křižovatku, zastavíte a zůstanete stát. Jestliže nedáte nohy na zem nebo nezablokujete vidli, plácnete sebou). Ale vzhledem k tomu, že jakákoliv změna je vám sdělena jak kontrolkami, tak výrazným akustickým signálem, pláclo by sebou snad jen naprosto slepý a hluchý jelito. Palubka je jedním slovem krásná, trojici analogových přístrojů (ukazatel paliva, rychloměr a ukazatel teploty) doplňuje digitální panel s dalšími informacemi, tedy časem a tripmasterem. Sedlo je pohodlný, nijak zvlášť široký a vejde se pod něj krom integrální přílby i poměrně dost dalších věcí, případně dvě jet helmy.

Co se týká ovládání, u MP3 jde o to samý jako u ostatních skútrů, a když přestanete myslet na to, že máte vepředu dvě kola, za chvíli si na ně ani nevzpomenete, tedy v negativním slova smyslu. A díky tomu, že jsou relativně blízko sebe, neplatí zde známé pravidlo tříkolek, a sice, že se důvěrně seznámíte se všemi kanály v okolí.

Díky agilnímu motoru o síle téměř 23 koní, točivým momentu 24 Nm a díky úzký siluetě není město žádným problémem, promotáte se všude a nelimituje vás ani podvozek. Brzdy jsou slušný, zadní tedy má chvílemi chuť se bloknout, ale to jen při opravdu prudkým brždění. Nožní brzda (ano, opravdu tady je) působí zároveň jak na předek, tak i na zadek. Pro bezpečný odstavení stroje (abyste jen nešťasně nezírali, jak vám právě zaparkovaný YOUrban nemizí dolů z kopce, aniž by se předtím rozloučil) je k dispozici ruční brzda.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Pověz mi zrcadlo, kdo v zemi zdejší i v Sin City je nejdravější?

No, jednoznačně Typhoon. Malej, ale šikovnej, jak by řekl dementní pohádkový čert (fakt ho nemám rád – dělá peklu jen ostudu, a jestli jsou tam všichni takoví, už tam nechci) a já jen dodám, že i lehkej. Škoda jen toho nepatrnýho úložnýho prostoru...

Těsně v závěsu je Honda SH300i společně s Piaggio MP3. Každý na to jde sice trochu jinak, ale oba skútry jsou rychlý, akcelerují na výbornou, skoro všude s nimi projedete, podvozkově jsou super a mají i dost místa pro přepravu všeho možnýho (když si tedy k SH koupíte zadní kufr).

No, a zbývají Yamaha Majesty a Kymco Myroad. Hmm, do ranní či odpolední špičky v Praze nebo Brně si dovedu představit lepší stroje, tedy pokud nejezdím jen po obchvatech. Byly by super, teda až na ty rozměry, který je holt občas někam nepustí. Jo, jasně že znám úsloví, že velká prdel je základem šťastný rodiny, nicméně taky vím, že to neplatí ve všech případech. Alespoň při dopravním kolapsu určitě ne.

Outback

Tak, a jsme za městem. Tady už Piaggio Typhoon 125 samozřejmě ztrácí, ochrana proti větru a nepříznivým podmínkám je téměř nulová, a i když bude hezky, maximální rychlost 100 km/hod., ve městě naprosto dostatečná, není na delší trasy ničím zázračným. Jistě, z Berouna do Prahy, z Kuřimi do centra Brna nebo z Krumlova do Budějovic taky dojedete, ale jestli to budete absolvovat každý den, uzoufáte se nudou. Nehledě na to, že sedlo není po pár desítkách minut už tak pohodlný, jak se zpočátku zdálo, a pokud pojedete ve dvou, spolujezdec vás mít rád nebude. A ani vy jeho, protože pokud nemá nožku jako Popelka, bude vás díky pozici stupaček neustále okopávat jak zahrádkář mrkev. I když nutno přiznat, že co se týká výkonu a jízdních vlastností, ani dvoučlenná posádka Tajfuna nijak nezatíží, upaluje i plně naložený pořád svižně – tedy v rámci svých možností a se stejnou spotřebou okolo 3 litrů benálu na sto kilometrů. Takže asi takhle: Jestliže bydlíte na okraji velkoměsta a máte to do práce nebo do školy pár kilometrů, budete s Typhoonem nerozluční kamarádi, něco jako Čuk a Gek, Pat a Mat nebo Cher a plastický chirurg. Jestliže jde o pár desítek kilometrů, dřív nebo později nadejde čas, kdy se poohlédnete po něčem jiným, co vás z bodu A do bodu B dopraví rychleji a pohodlněji.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Jo, to Honda SH 300i je na tom o poznání líp a mezi dvácou a tímhle tříkilem je – na rozdíl od městskýho provozu – propastný rozdíl. SH upaluje, jak když mu za zadní pneumatikou hoří, ba dokonce i ochrana proti počasí je mnohem lepší a neztrácí nic ze svých úžasných jízdních vlastností ani ve vyšší rychlosti. Jistě, tu ochranu proti počasí je třeba brát s rezervou, SH samozřejmě těžko bude v tomhle bodě konkurovat svým cestovním kolegům, už jenom tím, že zde není žádné plexi – ovšem proud vzduchu alespoň částečně odvádí kaplička přístrojovky. Ale posezem, tedy pohodlím, jim konkurovat může, zadek vás nebolí ani po delší době a případný spolujezdec nijak nepřekáží. Rovněž spotřeba udělá radost i notorickým škudlilům, během testu jsme naměřili lehce nad tři litry na sto kilometrů, a to jsme SH rozhodně nešetřili.

Honda SH 300i má v sobě to, čemu se říká „nejlepší z obou světů“. Rozměry a obratnost ryze městskýho přibližovadla a zároveň rychlost a jízdní vlastnosti stroje, se kterým byste se nebáli pustit někam dál (teda nejlíp někam, kde nehrozí neustále déšť). Jistě, pořád jde o skútr, ale o skútr, který má potenciál nahradit menší motorku. A možná jí v mnoha případech i strčí do kapsy. 

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Jak jsem psal, Yamaha Majesty patří mezi větší skútry a jako taková tedy splňuje předpoklady pro použití na delších cestách. Komfortní jízdní pozice, velkorysý zavazadlový prostor, velice dobrá ochrana před nepřízní počasí... Už na první pohled je jasný, že cestování s Majesty nebude tristním zážitkem, a když zastavíte u čerpačky, ani tam na vás nejdou mrákoty: Spotřeba se ani při nešetrným způsobu jízdy nedostane přes pět litrů. Takže cestování netřeba se bát, Majesty se po inovaci v roce 2009 hodně zlepšila (alespoň co se týká jízdních vlastností) a její podvozek už není tak nervózní jako u starších modelů. Záměrně píšu „není tak nervózní“, protože určitá nervozita zde pořád je. V nižších rychlostech, tedy přesněji řečeno v legálních rychlostech, si toho nevšimnete, ovšem pokud je překročíte, a zvlášť v blízkosti maximálky (150 km/hod.) se dostanete na nerovnosti, má Majesty tendenci se rozvlnit a ztrácet stabilitu. Na vině zřejmě bude zadní odpružení, který se bohužel nevyrovná úplně se vším, a asi taky rozměry kol.

Jízda se spolujezdcem není žádný problém, motor si váhy navíc ani nevšimne a nedá se říct, že by se jízdní vlastnosti nějak zásadně změnily. Ovšem překvapením je, že sedlo pro pasažéra, přes svůj královský rozměr, zas až tak pohodlný není. Díky zvýšení přední části (o kterou se opírá řidič, což je fajn) má sozius nohy rozcapený dost od sebe a po několika desítkách kilometrů už škemrá, aby se někde zastavilo a mohl se rozhýbat. Madla pro držení jsou vcelku povedená, i když bych spíš preferoval, kdyby se dala prsty obemknout celá – takhle se držíte především konečky prstů.

Co se ale Majesty nedá upřít, je vzhled: Naprosto čistý, elegantní a ničím nerušený linie se musí líbit snad každýmu.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Na Kymco Myroad700i, avizovaný už před pár lety, se čekalo dlouho. Dokonce tak dlouho, že už vznikly pochybnosti, zda s ním vůbec tchaj-wanský výrobce vyleze na světlo boží. Ale stalo se a podle továrny bylo zdržení způsobený rozsáhlým testováním a vychytáváním mušek – což je rozumný, ono vstoupit do ringu, kde číhá hned několik těžkých soupeřů, není jednoduchá věc, a pokud máte nějaký počáteční handicap, taky z toho ringu můžete vyletět dřív, než si vás vůbec někdo všimne. Nicméně vloni byl Myroad představen veřejnosti a coby cestovnímu skútru se mu dá těžko něco vytknout. Plně funkční kapotáž, ohromný prostor pod sedlem, pohodlný sedlo pro celou posádku, excelentní jízdní vlastnosti, kdy si jednoduše nastavíte podvozek podle aktuálního povrchu a zatížení... Ty hvězdičky, který Kymco poztrácelo ve městě, tady opět posbírá, a možná i nějaký navíc. Obratnost v zatáčkách je příkladná (a rychle zapomenete na hmotnost téměř tři metráky), maximálka je taky slušná, dostanete se až k 170 km/hod. Pravda, je lepší se držet spíš kolem stopadesátky, už kvůli spotřebě: Pokud budete držet Myroad „pod krkem“ celou dobu, vezme si skoro sedm litrů, jinak je spotřeba kolem šesti. Navíc k maximální rychlosti se přiblížíte pomalu, stroj táhne perfektně cca od 30 km/hod. do 100 km/hod., pak už se rychlost zvyšuje pozvolněji.

O spolujezdci téměř nevíte, a to ani díky tomu, že by vás každou chvíli otravoval, že ho tuhle bolí a támhle píchá (což fakt nemyslím jako sexuální narážku). A vzhledem k plně funkčním světlometům netřeba mít obavu ani z nočních přesunů, jen ty světlomety nesmíte zapomenout zapnout... Myroad je jedním z mála současných strojů, které nemají automatický zapínání světel.

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

A raritka Piaggio MP3 YOUrban nakonec. Stejně jako ve městě, i mimo něj je tu podobnost s Hondou SH. Tedy, možná je zde MP3 o chlup lepší, přeci jen má výrazně víc úložnýho prostoru (i bez topcase), sedlo je taky o něco pohodlnější (a nastavitelný ve dvou polohách) a ochrana před špatným počasím a větrem dokonalejší. Jenže zase ztrácí na maximální rychosti, která v jeho případě činí něco málo nad 120 km/hod. Na druhou stranu nemusíte řešit hmotnost, protože díky třem kolům se vám bude eMPéčko těžko někde kácet (pokud nezapomenete zaaretovat předek). Nevadí vám mokro, nevadí vám bordel na silnici, tam, kde klasický skútr uklouzne, se na na MP3 většinou nic neděje. No, a samozřejmě pro něj hovoří opět možnost jezdit jen s papírama na auto. Spotřeba? Běžně kolem 3,5 litru, pokud nebudete krotit vášně a pověsíte se na heft jak Tarzan na liánu, zchroustá MP3 něco málo nad čtyři litry (no dobře, samozřejmě že jsme to měřili, takže přesně 4,2 l / 100 km).

Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400

Království za koně!

Jojo, tady už jsou koníci podstatnou veličinou. Samozřejmě společně s pohodlím a úložným prostorem a tak není žádným překvapením, že na stupeň nejvyšší dosvištěl Kymco Myroad. Pohodlný, výkonný, se spoustou technických vychytávek – jasný král delších štrek. Na druhý místo se musí vtěsnat hned tři další stroje, tedy Majesty, SH300 a MP3. Proč? No, protože Majesty je sice pohodlný, ale přeci jen má rezervy v podvozku, SH300 má úžasnou maximálku, je skvěle ovladatelný a spotřeba vás donutí radostně křepčit kolem stojanu s benzínem (a majiteli čerpací stanice pokazí náladu), nicméně ochrana proti počasí je horší, a pokud si nekoupíte topcase, budete muset jezdit s batohem. No, a MP3 je sice pohodlný, místa je v něm taky dost, ale není nijak rychlý. Třetí příčka tedy logicky patří Tajfunu, ale to se dalo čekat, jde o ryze městskou záležitost.

Přeber si to, Popelko

Ne, nebude to tak těžký, jako když zmíněná slečna přebírala čočku s popelem (nebo hrách, teď fakt nevím). Stačí vědět, k čemu skútr potřebujete, a je vymalováno, teda přebráno.

Piaggio Typhoon 125 se hodí pro ty, kteří jezdí téměř výhradně po městě a nepotřebují nic moc přepravovat. Samo že zvládne i přesun ze satelitního městečka, ale všude jinde než v ulicích se s ním budete asi nudit. Ovšem oproti ostatním ho pořídíte doslova „za pár švestek“. S Hondou SH300i a MP3 už se můžete pustit dál, pár desítek kilometrů vás neotráví, i když i tady je lepší se držet spíš na okreskách. Ne kvůli rychlosti, dálniční limity splní oba hravě, ale abyste si to užili. Mezi nimi bude rozhodovat nejen to, jak daleko potřebujete denně dojíždět, a jestli sami, nebo se spolujezdcem (pro dvojici je přeci jen lepší MP3), ale samozřejmě cena – za exkluzivitu tří kol dáte přibližně o 40 litrů víc než u „dvoukolky“ Hondy.

Jestliže bydlíte ještě dál a vaše denní trasa vede po kvalitním asfaltu, je tu Majesty. Krásná, funkční, a dokonce levnější než výkonově slabší MP3 (tedy pokud rezignujete na ABS). Průměrná spotřeba kolem čtyř a půl litrů je normální, takže ani provozní náklady vás nezruinují.

Myroad 700i je tu pro ty, kteří z nějakýho důvodu nechtějí motorku. Jo, vážně, Myroad klasickou cestovní mašinu plně nahradí, jízdní vlastnosti jsou srovnatelný a za svý peníze dostanete hromadu technických lahůdek, za který byste si museli u motorky zřejmě připlatit. Jen musíte počítat s tím, že v hektickým městským provozu bude jednička někdo jiný... Ale pokud chcete jezdit primárně delší vzdálenosti, o královskou korunu vás asi nikdo nepřipraví.

Více informací na www.motoraj.cz.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hustý mašiny: Honda SH300i vs. Kymco Myroad 700i ABS vs. Piaggio MP3 300 LT YOUrban vs. Piaggio Typhoon 125 vs. Yamaha Majesty 400


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.