Přeposlat Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

22.08.2012 | www.motoraj.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Řada Retroclassic prošla u Moto Guzzi pro letošní rok první výraznější technickou inovací za dobu své existence.

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

„Malé“ véčko. (To se nám ta měřítka změnila, co? 750 cm³ a malý motor!) Agregát, jehož základ vznikl na konci sedmdesátých let zmenšením bloku původního motoru Giulia Cesare Carcana (konstruovaným pro původní model V7, uvedený na trh v roce 1967), postupem času narostl přes 350 cm³, 500 cm³ a 650 cm³ zpět na původní objem, nyní je ale mezi motory Moto Guzzi nejmenším. Ten letošní, inovovaný, vypadá úplně stejně ten loňský, podle údaje výrobce z něj ale převzal jen 30 % dílů. Výrazně upravena byla i převodovka a jiná je u všech modelů i nádrž.

Modelová řada Retroclassic v roce 2012

I pro letošek v ní najdete 3 modely – základní a nejlevnější V7 Stone, ještě klasičtější a nádherné V7 Special v dvoubarevném laku s drátovým výpletem kol a emoce vzbuzující V7 Racer. Nové jsou barevné kombinace – základní V7 Stone můžete mít buď v matně černé, nebo bílé barvě, V7 Special v dvoubarevné kombinaci bílá/červená, nebo žlutá/černá, V7 Racer má červený rám, leštěnou hliníkovou nádrž, černé blatníky a stříbrné podsedlové kryty. Oba vyšší modely mají vyplétaná drátová kola, V7 Stone černá litá hliníková. Sice hezká, ale drát je drát, zvláště na retromotocyklu. V letošním modelovém roce mají všechny tři modely nově tvarovanou plechovou nádrž o větším objemu oproti dřívější plastové. Protože je o něco těžší než loňská, hledali u Moto Guzzi váhové úspory jinde (například na nových lehčích kolech) a zdá se, že je našli, protože výsledná suchá hmotnost stroje je 179 kg, což dělá ovladatelnosti motorky (zvláště v kombinaci s úzkou zadní pneumatikou) hodně dobře.

Nový motor a převodovka

Změny motoru jednoznačně prospěly. Přidaly 3 koně výkonu a lehce zvýšily i točivý moment. Co se ale ještě zásadněji změnilo k lepšímu, je průběh výkonu a kultivovaný chod motoru (aniž by ztratil „obhroublý“ projev a zvuk, pro Moto Guzzi tak typický). Motor stále „žije“, cítíte jeho vibrace, pohyby v rámu i pro podélně umístěný motor tak typický „klopivý“ efekt při přidání plynu, ale je to prostě jiné, o mnoho příjemnější, kultivovanější. A mám s čím porovnávat, na Moto Guzzi jezdím často, jednu starší mám doma a zkusil jsem i první V7 v ČR. A mám tyhle osobité motocykly moc rád. O pozměněné převodovce tohle už tak úplně říci nemohu (viz dále).

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

Jízdní dojmy

Už základní model V7 Stone v matně černé barvě, který nám společnost A-Spirit zapůjčila k testování, vypadá v kombinaci s množstvím chromovaných částí skvěle. Docela přitahoval pozornost motorkářů i kolemjdoucích, což při současném množství motocyklů na silnicích už tak obvyklé není. Ale svítilo sluníčko, nový chrom se nádherně leskl a s matnou černí krásně kontrastoval. Ovšem jen pokud jsem lakované části tak asi po půl hodině utíral od pylu kvetoucích stromů, jinak dostávaly zajímavý žlutozlatý nádech. Prostě na udržování je tato barva dost náročná.

Motocykl jsme dostali s najetými cca 600 km, tedy dost syrový. Když jsem poprvé nastartoval, zatetelil jsem se blahem, že italští mistři designu mysleli i na odpovídající zvuk motoru. Hluboký, dunivý tón jdoucí z výfuků jasně ukazoval, že zde pravidlům EU ustoupili jen potud, pokud to bylo nezbytně nutné. Nasedl jsem, zmáčkl spojku, zařadil jedničku… Nebo nezařadil? Ono to neklaplo! Ten tak typický zvuk převodovky MG se suchou spojkou, který provází všechny guzisty od nepaměti dodnes, jsem prostě neslyšel. Tak je tam, nebo není? Povolil jsem spojku… A byla tam. Tohle že by byla ta inovace? To snad ne! Jinak převodovka od dvojky po pětku řadila skvěle, s klapnutím a velmi lehce a přesně, daleko lépe než u starších modelů. Vzhledem k tomu, že ke konci posledního dne, když jsem jel V7 Stone vrátit, začala jednička klapat podle očekávání, to lze pravděpodobně přičíst syrovosti stroje, usazování vůle a možná i seřízení spojky.

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

Jízda byla jinak samá radost. Stroj je díky zadní pneumatice o šíři 130 a nízké hmotnosti velice obratný, nádherně se překlápí, kruhové objezdy jsou na něm příjemným zpestřením jízdy. Čtyřpístkové Brembo vpředu brzdí jediný kotouč o průměru 320 mm zcela dostatečně a přiměřené výkonu a charakteru stroje. Přední vidlice Marzocchi se mi zdála trochu tužší, než by bylo optimální na rozbité české silnice, zato dvojice zadních plně nastavitelných Sachsů se chovala skvěle a nechodila na dorazy ani na přehlédnutých retardérech. Jízdní poloha je uvolněná a také hodně „retro“, sedí se „na motocyklu“, a ne „v motocyklu“, s nohama pěkně pod sebou a dá se v ní vydržet hodně dlouho.

Jak už jsem uvedl, motoru inovace jednoznačně prospěly. I když papírově nevypadá jako velký silák, ve skutečnosti je jízda s ním příjemná a dynamická. Motor krásně táhne z nízkých otáček a nárůst výkonu je lineární. Samozřejmě zde chybí nějaká výraznější výkonová špička, kdo by ji ale u takové retrokrasavice čekal, že? Příjemně překvapila spotřeba, motocykl si bral tak asi 4–5 l / 100 km při celkem dynamické jízdě.

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

Bude vás bavit?

Pokud se hodláte kochat krajinou při jízdě na krásném klasickém motocyklu, fungujícím na úrovni 21. století, pak si V7 určitě kupte. Osobně bych si asi připlatil na V7 Special v bílo-červené barvě, ale i Stone má svoje půvaby. A přináší pocity z jízdy, jaké jsme prožívali na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let.

Konkurence? Mnoho ji není – Triumph Bonneville (také krásný, také osobitý, výkonnější, ale o něco dražší), Kawasaki W 800 (srovnatelný stroj, kultivovanější motor), Enfiled Bullet (krásný, osobitý, ale málo výkonný a jednoválec), z dříve vyráběných Ducati Retroclassic a snad i BMW R 850 R. Já bych měl dilema jen mezi V7 a Bonnevillem a rozhodoval bych se těžko... Ovšem pokud vám učaroval charakter příčně uloženého dvouválce, máte jasno.

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

Motor, převodovka

Motor sice ještě pořád nepatří do party nejhodnějších kluků ze třídy, ale už taky není nejzlobivější. Učesaný, umytý, víceméně přátelský. Ovšem něco v něm zůstalo – určitá hrubost nebo neurvalost, ovšem v té správné míře. Občas bývá zmíněn problém s klopným momentem za jízdy při přidání plynu: Tohle neberte vážně, jde o jednu z motorkářských legend, pocházejících od lidí, kteří nikdy na MG nejeli – obava z toho, že by vás motorka díky tomu shodila, je naprosto lichá. Převodovka je oproti minulým letům taky mnohem přátelštější, kdybych se chtěl rouhat, napíšu, že až skoro japonská...

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

Tlumení, brzdy

Vepředu klasická vidle bez možnosti nastavení, na naše cesty/necesty by možná snesla menší tvrdost. Vzadu je hliníková litá dvojitá kyvná vidlice, s kardanem v pravém rameni a dvě hydraulické plně nastavitelné tlumicí a pružicí jednotky Sachs, velmi dobře pracující. Brzdy dostala na starost značka Brembo a dopředu dodala jeden kotouč o průměru 320 mm a čtyřpístek, zadek osadila dvoupístkem a kotoučem 260 mm. Otázka, zda tahle sestava stačí pro bezpečné zastavení, je lichá – samozřejmě že stačí, a bohatě, nejde přeci o překoňovaný superbike...

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

Vzhled

Klasika, co říct víc. Matný lak je sice náročný na údržbu, ovšem zase dodá punc jedinečnosti, a v kombinaci s tou správnou dávkou chromu nemá chybu. Škoda jen, že u modelu Stone nejsou drátěná kola... Ale naštěstí zde použitá litá nejsou nijak obyčejná a svým designem taky zaujmou. Na stroji nenajdete nic, co by nějak rušilo či vadilo, budíky jsou analogové, klasické, byť s vloženými digipanýlky. K tomu obří světlomet s čirou optikou, chromovaná zrcátka, prachovky na přední vidli... Nedá se nic vytknout.

Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012

+ vzhled, motor, jízdní pozice

- absence vyplétaných kol

Více informací na www.motoraj.cz

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kámen od jezera Como: Moto Guzzi V 7 Stone 2012


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.