Přeposlat Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

02.08.2012 | www.motoraj.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tááák, ještě zabalit pořádně krk, vyhrabat ze skříně zimní rukavice a můžu vyrazit... Čeká mě cesta do Mariánských Lázní, a přestože teploty se už nevyšplhají nad desítku Celsiovy stupnice, pojedu na mašině. Jak taky jinak, když je na programu seznámení s dlouho očekávanou novinkou značky Kymco, maxiskútrem Myroad 700i.

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

Někde u Plzně mi teda už cestování na dvou kolech nepřipadá tak úžasným nápadem, jako když jsem vyjížděl, nicméně zatnu zuby a drtím dál do Mariánek. Přijíždím pozdě, kolegové novináři stojí před hotelem a chystají se na focení „staťáků“ na kolonádě, zmrzlou hubou mumlám omluvy, bleskurychle se převlékám a uháním za nimi, abych snad náhodou o nic nepřišel. A nepřicházím, hlavní hvězda, tedy Myroad 700i, stojí před kašnou, kolem něj skotačí fotografové a skoro si připadám jak na nějakém filmovém festivalu… A zřejmě si tak připadají i ostatní návštěvníci lázní, celí nervózní z toho, kdy už odněkud přiskotačí Brad Pitt a na skútru odsviští vstříc dobrodružstvím nebo kdy se ze zavazadlového prostoru pod sedlem vysouká Angelina Jolie, nejlépe nahoře bez.

Ale nic takového se samozřejmě neděje, takže když čumilové odtáhnou, je čas se Myroad pořádně prohlédnout.

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

Žádná rozpočtovka

Na první pohled je jasná jedna věc – tady se fakt nešetřilo, ani invencí, ani technologiemi. V kategorii maxiskútrů se nehraje na žádný retrodesign a není tomu jinak ani v případě novinky od Kymco, Myroad je moderní záležitostí se vším všudy. Přední části dominuje obří, trojitý halogenový světlomet se zabudovanými LED blinkry. Kapoty jsou ostře řezané a měly by perfektně plnit svou funkci – to ale posoudíme až za jízdy, netřeba chválit dne před večerem. Plexi není nijak obří, ale vzhledem k vysoko zvednuté kapotě ani nemusí. Palubní deska si zaslouží pochvalu – mezi dvěma analogovými přístroji (vlevo rychloměr, vpravo otáčkoměr s integrovaným ukazatelem teploty) svítí displej s dalšími údaji: čas, tripmaster, množství paliva, stav baterie atd. – mimo jiné i o aktuálním odpružení. Ano, je to tak, Myroad disponuje elektronicky stavitelným odpružením, které se ovládá pomocí tlačítka u pravé rukojeti, zvolit lze mezi třemi stupni – Soft, Medium a Hard. Překládat snad není třeba...

Sedlo je řešené velkoryse jak pro řidiče, tak pro spolujezdce (mimochodem, stupačky pro pasažéra se vyklápějí pomocí páčky umístěné v přední části kapotáže, nemusíte mít tedy obavy z umazání svých praciček). Pod sedlem se ukrývá dostatek místa (no, bylo by divné, kdyby tomu tak nebylo).  Trochu mě překvapuje dle mého mínění až příliš široká záď stroje – jistě, jde o maxiskútr, tedy maxizadek je asi na místě, ovšem při průjezdu mezi auty bych si musel dávat dost pozor, aby neutrpěl nějakou tu modřinu. Zadní světelné sekci opět není co vytknout, vyjímala by se skvěle na jakékoliv motorce. Na pravé straně ční nepřehlédnutelná koncovka výfuku, na levé logicky jednotka variátoru. Zajímá mě samozřejmě i hmotnost, Myroad vypadá fakt mohutně, a taky že jo, váží skoro 300 kilo.

Ale už máme nafoceno ze všech možných úhlů, takže se vracíme zpět do prvotřídního hotelu (společnost MSA GmbH představení skútru zorganizovala skutečně na velice vysoké úrovni), dáme večeři a do pozdních hodin debatujeme o všem možném. Tedy spíš do doby, než se debatování začíná měnit v blábolení...

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

Myroad on road

Ráno nás vítá krásné, slunné počasí, vypadá to na skvělý testovací den. Teda do té chvíle, než se podívám na teploměr – hodnota ani ne celý stupeň nad nulou je příznivá možná pro lední medvědy, nikoliv pro novináře, zvlášť ne pro mne, kterému je zima snad pořád. Je tedy jasné, že se pojede hodně patrně a tak mi ani nevadí, že na mne zpočátku Myroad nevyšel a musím se spokojit s menším modelem People. No co, kilo v hodině taky udělá, rychleji stejně nejedeme, tak o co jde. Aspoň budu moct vyzkoušet sedmikilo za lepších podmínek. Ty nastávají po přestávce na kafe a rozmrznutí, takže se drápu do 78 cm vysokého sedla.

Za běžných podmínek nejde o nijak závratnou výšku, ovšem nesmí se zapomenout na šířku křesla, takže na zem dosahuji pouze špičkami bot. Což mě vzhledem k hmotnosti stroje nijak netěší. Samozřejmě na dobrém povrchu není žádný problém, ale když si potřebuju couvnout na štěrku, dávám si setsakra pozor – nechci být prvním, kdo s Myroadem sekne o zem.

Startování je klasika, překvapuje mě tedy trochu zvuk... Na skútr až podezřele hezký, žádné bezpohlavní ševelení. Aby nedošlo k mýlce, neozve se burácení otevřených Akrapů, celkově mi zvuk připomíná zvukovou kulisu BMW... No, je vidět, s kým že to Kymco spolupracuje. Chystám se rozjet, když tu ke mně přiskočí jeden z organizátorů a zapne mi světla. Aha, jsem při instruktáži nedával pozor (jako vždycky), ona to není „furtosvitka“ – hmm, tak s tím jsem se už dlouho nesetkal a je mi jasné, že bych alespoň zpočátku na světla určitě zapomínal. Ale jako u všeho, i v tomhle jde jen o zvyk a hádám, že budoucí majitelé s tím nebudou mít problém. Posaz je – alespoň pro mne – trochu zvláštní, trochu jako na chopperu. Je samozřejmě možné mít nohy na vodorovných „odkládacích“ plochách (čili styl štokrle), ale pohodlnější je se opřít o šikmé nášlapy.

Stroj jde za plynem ochotně, je ale jasné, že nelze čekat nějaký okamžitý brutální nástup a jízdu po zadním, Myroad si schovává trumfy až po cca 30 km/hod. V téhle rychlosti znatelně ožije a zatáhne velice slušně, zhruba až po hranici sto kilometrů v hodině, pak už je zrychlování o něco vlažnější. Mám štěstí, že se novinářská kolona roztrhala, v rychlosti se tedy domlouvám s průvodcem, že bych se na chvíli ztratil a vyzkoušel maximálku – OK, jdu na to. Sto deset, sto třicet, sto padesát (teď by se měla rozsvítit kontrolka rychlosti, ale nějak jsem to nezaznamenal), sto šedesát… a táhlá rovina končí, musím ubrat. Výrobce uvádí maximálku 170 km/hod. a já mu po téhle zkušenosti věřím, na dálnici bych se na ni asi dostal, dokonce mám pocit, že by to šlo ještě o chlup rychleji. Co mě ale zajímá víc, je fakt, že i ve sto šedesáti neztrácí stroj stabilitu a jezdec si nepřipadá jako papírový drak, ochrana proti větru (přestože plexi není stavitelné) funguje na jedničku s hvězdičkou.

Zpomalím a čekám na zbytek „zájezdu“, je tedy čas vyzkoušet všechny varianty tlumení. Jsem vůči těmhle elektronickým hračkám trochu skeptický, ale tady je rozdíl vážně znát – sympatické je, že se dá mezi režimy volit za jízdy, tedy podle aktuálního stavu silnice.

Dalším úsekem testovací trasy je série zatáček a ani tady se v sedle Myroadu necítím nijak špatně. Skútr se dá poslat do slušného náklonu bez toho, že by začal vyvádět jako jankovitá koza nebo se mu zavíralo řízení, ani náhodou – vingl vykroužíte jako kružítkem a překlápění z jedné strany na druhou je vyloženě radost. 

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

Zpočátku se mi moc nezdála zrcátka, být návrhářem, asi bych je implantoval do kapotáže, ovšem z praxe musím ocenit, že je v nich skutečně výborně vidět, co se za mnou děje. Trochu jsem zklamaný z brzd, mají sice stavitelné páčky, ale připadají mi na tak výkonný skútr trochu slabé… No, slabé není možná ten správný termín, možná jsem jen zmlsaný z jiných motorek, kde se za páku nemusí tak moc brát. Hmm, to bude možná ono… Myroad se totiž neprojevuje jako klasický skútr, chováním spíš připomíná motocykl a tak se člověk neubrání jistému srovnávání.

Pokud ale posuzuju Myroad 700i jako skútr, musím Kymcu zatleskat – japonské i evropské značky v něm dostaly vážného konkurenta. Jistě, ve městě mu budou na škodu jeho rozměry, ale to mají společné všechny velké skútry. Ovšem ty samé rozměry oceníte na delších trasách, už dlouho jsem nejel na ničem tak pohodlném, a přestože jsem neměl možnost jet se spolujezdcem, jsem přesvědčený, že ani ten by si nestěžoval, stačí se podívat na to ohromné sedlo a madla, za která se dá držet i větší rukou než je velikost XS.

Myroad tedy beze zbytku splňuje všechno, co po cestovním skútru chceme – ovladatelnost, pohodlí, ochranu proti počasí, dostatečný výkon a s ním související rychlost. Takže pokud se váš zájem soustředí právě na tenhle segment jednostopých vozidel, v žádném případě by Myroad 700i neměl zůstat stranou, byla by to škoda. Především vaše.

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

Motor

Dvouválec chlazený vzduchem o objemu 699,5 ccm, krmený elektronickým vstřikováním s výkonem 59 koní, to je srdce vlajkové lodi Kymco, aneb jak sám výrobce říká, největšího Kymco – skútru všech dob. Nástup výkonu je pozvolný, ale to neznamená líný – přesně tak, abyste se bezpečně dostali na požadovanou rychlost. Od 30 km/hod. motor jednoznačně ožije a to až do 100 km/hod.

Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS

Tlumení

Jako cestovní stroj má Myroad 700i  samozřejmě stavitelné tlumení, ovšem ne jen tak ledajaké – volba mezi třemi režimy probíhá pouhopouhým stiskem tlačítka na pravé straně řidítek, přičemž se zvolený režim znázorní na displeji přístrojovky. Podle zatížení stroje (tj. jestli jedete sami nebo máte za sebou spolujezdce) a stavu silnice si můžete vybrat mezi Soft, Medium a Hard. Nejde o nějakou „pseudovychytávku“, rozdíl mezi jednotlivými módy je skutečně znát.

Brzdy, podvozek

Brzdy jsou už v základu vybaveny ABS, vepředu jsou dva kotouče o průměru 280 mm, vzadu jeden 240 mm. Páčky brzd jsou stavitelné.

Myroad 700i má dlouhý rozvor, takže i ve vyšších rychlostech zachovává stabilitu, na absenci nervozity mají svůj podíl i kola – díky patnáctipalcovému kolu vepředu a čtrnácti palcům vzadu se chová stroj vzorně jak na rovině, tak v zatáčkách.

+ pohodlí, ochrana proti počasí, vzhled

– vlažnější brzdy

Více informací na www.motoraj.cz.

 

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Má cesta je cíl: Kymco Myroad 700i ABS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.