Přeposlat Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

16.07.2012 | www.motoraj.cz | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Počasí naprosto úžasné, na nebi ani mráček, přede mnou vidina testování nové motorky na jihočeských silnicích. Co víc si může novinář přát? Zvlášť když jde o reinkarnaci tak oblíbeného stroje, jako je Suzuki V Strom.

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

V Strom byl vždycky tak trochu zvláštní motorka, teda spíš bych měl napsat, že záhadná. Ne jízdními vlastnostmi ani nějakou nepředvídatelností, spíš svým úspěchem. Fakt neznám nikoho, kdo by šílel, že ho musí mít, v noci se kvůli němu budil a ve špitále se dotazoval, kolik že by dostal za ledvinu, a jestli by to stačilo na nákup nového Stromku. Vážně o nikom takovém nevím. A přesto se jedná o jednu z nejoblíbenějších motorek, třeba v Německu nebo Francii jich potkáte spoustu a ve všech situacích – jako vyloženě městské přibližovadlo, jako zdroj odpolední nebo víkendové zábavy, jako dálkový cestovní stroj… a to je právě ono vysvětlení záhady. V Strom je prostě jednou z těch „echt“ univerzálních motorek, které budou dokonale plnit všechno, co si na ně vymyslíte. Dalo by se teda říct, že je zbytečné cokoliv měnit nebo přizpůsobovat, naštěstí ale v Japonsku evidentně neplatí stejné heslo jako u nás, čili že každá změna je k horšímu. (Asi to bude tím, že symbolem Japonska jsou ninjové a samurajové, kdežto my máme Švejka a Hloupého Honzu.) Letos tu tedy máme nového, navoněného Stromíka, připraveného zaútočit na city a peněženky potenciálních majitelů. A právě tenhle stojí ve Ski areálu v Monínci, kam nás Suzuki pozvala na testování.

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Exteriér

První pohled je základem úspěchu, to je každému jasné. Ono takové to „nejdřív se mi nelíbil, ale teď už to není tak hrozné a začínám si zvykat“ je podobné větě „slečna je sice ošklivá jak noc, ale má přátelskou povahu a umí výborně vařit“. Tím je taktně řečeno, že motorku si koupí málokdo a slečnu si vezme jen zoufalec. A vzhled byl právě jednou z mála věcí, která se staršímu modelu vytýkala, bylo teda jasné, že na tomhle by se mělo máknout především. A taky se máklo, z šedé myši se díky agresivní masce stala kočka, ovšem ne nějaká gaučová otylka, naopak kočka divoká s pořádně nabroušenými drápy. A tenhle dojem nekazí ani kapoty, přestože proti původním trochu nabyly a líp se za nimi schováte. Vyšší a jinak tvarované plexi, stavitelné ve třech polohách, taky odpovídá celkové koncepci, stejně jako nádrž, díky které V Strom připomíná z profilu už zmíněnou šelmu. Na nádrž plynule navazuje křivka sedla. (Sedlo pohodlně nejen vypadá, ono pohodlné je, a to i pro spolujezdce.) Samozřejmě skončíme u koncovky výfuku neboli u laufu – i na něm se projevila inovace, takže nepůsobí nijak nepatřičně a rušivě.

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Po usednutí do sedla (835 mm nad zemí čili žádná křeč, a kdyby snad ano, může si pilot vybrat z originálního příslušenství buď sedlo o dva cenťáky nižší, nebo naopak vyšší) padnou do rukou řidítka a do očí palubka. Na řidítkách nic zvláštního netřeba hledat, ovladače jsou klasické, nezáludné, ovšem přístrojovka si víc pozornosti zaslouží, určitě nejde o nějaký low-end. Analogový otáčkoměr plus digitální displej je dnes běžnou záležitostí, takže záleží hlavně na designérovi, jak se s tím vypořádá. U Suzuki mají designéra evidentně slušného, přístrojovka se povedla, gratulujeme. Kromě standardních údajů, tedy o rychlosti, stavu paliva, tripu, zařazeném kvaltu atd., na ní najdeme i údaj o teplotě okolního vzduchu a hodně nezvykle i kontrolku námrazy! Suzuki to s V Stromem jakožto expedičním strojem teda myslí, jak je vidět, vážně...

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Co vám padne do očí dál? Zrcátka. Je v nich vidět úžasně, za jízdy se neklepou jak sulc, ale hezká fakt nejsou... Aspoň mně se teda nelíbí a vyměnil bych je za jiná.

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Pan Obratný

Po nastartování se kupodivu neozve sterilní zvuk bezpohlavního vysavače, jak je dnes bohužel u mnoha strojů zvykem. (Já vím, já vím, jde o ty zatracené normy, ale stejně mě to štve.) Dvouválec si brumlá celkem slušně a asi bych ani neměnil koncovku – když motor vytáčíte, jde o úžasný koncert. Už po prvních metrech je znát, že se pracovalo i na motoru, nekoná se žádné cukání a i na pětku se dá jet v pohodě „vesnickou“ padesátkou, motor to schroupne jako nic. Ostatně výrobce říká, že díky úpravám na motoru by se měla snížit i spotřeba (a tím pádem že nevadí objem nádrže, který je o dva litry nižší než u staršího Stromku). Řazení jde taky dobře, nikde nic nehledáte, kvalty tam padají samy, naopak neutrál se objevuje jen tam, kde má být, a nevyjukne na vás tu mezi pětkou a šestkou, tu u dvojky.

Ergonomii není co vytýkat (to ostatně nebylo nikdy, přesto se trochu i ona změnila, ale fakt jen nepatrně), jen pokud byste to mysleli vážněji s terénem a chtěli jezdit ve stoje, budou vás pod koleny tlačit plasty. Teda pokud nejste Adriana Sklenaříková a máte normálně dlouhé, lidské nohy. Ale nějak se nemůžu stejně ubránit dojmu, že V Strom patří stejně především na asfalt a i přes devatenáctipalcové přední kolo jde o ryze silniční motorku (se kterou, pravda, zvládnete i lehčí šotolinu, ale tu nakonec zvládnete se vším, že jo).

Dominantní vlastností je tady obratnost. A to obratnost vážně příkladná, otočíte se doslova na pětníku kdekoliv a kdykoliv, manévrování mezi auty není stresem, ale zábavou. Pověst univerzálního stroje pak potvrzuje i tlumení, které si můžete nastavit jak vepředu, tak vzadu přesně podle toho, co budete zrovna chtít – jestli pohodlný cestovní prostředek, nebo dravce na odpolední dávku rychlých zatáček.

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Co se týká spolujezdce, zkoušel jsem samozřejmě jezdit i s ním – bez jakýchkoliv změn jízdních vlastností. Kdyby se slečna za mnou občas nedržela nádrže, ani bych o ní nevěděl. Dotyčná slečna má navíc (coby sozius) dlouholetou zkušenost se starším modelem, takže mě zajímal rozdíl. Prý není žádný, aspoň tedy ne negativní, a madla, navazující na zadní nosič, jsou víc v pohodě. Takže tady dávám taky plus.

Dá se tedy říct, že Suzuki nejenže pokračuje v tradici veleúspěšného modelu, ale že se značce povedlo už tak dobrou motorku ještě vylepšit. Krom zmíněných zrcátek fakt nenacházím nic, za co bych se novému Stromu vyšklíbnul, takže můžu říct, že tyhle změny k horšímu rozhodně nevedly. Možná je to tím, že je uskutečnil samuraj a ne Hloupý Honza.  

+ obratnost

    pohodlí

    vzhled

– nevzhledná zrcátka

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Motor

Véčkový dvouválec, objem 645 ccm, výkon téměř 69 koní. Je to málo? Ale kdepak. Už od volnoběžných otáček dostáváte dostatek výkonu na to, abyste vyrazili jak z praku. Tenhle počet koníků nemá s 214 kg těžkou motorkou žádný problém. Nakonec, jde přece o véčkový dvouválec, ne?

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

Brzdy, tlumení

Na předním kole se o vaši bezpečnost postarají dva kotouče osazené dvoupístkovými Nissiny, vzadu jeden kotouč a jednopístek stejné značky. Jistě, nejde o žádné jedovky, které vás přehodí přes řidítka, ale to by asi nikdo nečekal. Naopak, tyhle brzdy jsou tu přesně to pravé. Pokud byste chtěli model bez ABS, máte smůlu – bez ABS se V Strom nedělá. A proč taky...

Tlumení je vepředu i vzadu stavitelné, vzadu šikovně umístěným kolečkem, takže si při štelování nezasviníte ruce.  

Doplňky

Nabídka je fakt bohatá, teda hlavně pro ty, kteří chtějí cestovat. Sada bočních kufrů, topcase, blastry na řidítka, padací rámy, nižší nebo naopak vyšší sedlo, přední kryt motoru (ten teda vypadá moc hezky), nástavec na plexištít... Kufry si dokonce můžete vybrat: buď klasické cestovní, nebo hard enduro krabice.

Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012

 

motor: V2, 645 ccm, 4V DOHC i. e.

vrtání x zdvih: 81 x 62,6 mm

výkon: 68,7 HP (50,5 kW) @ 8 800 ot./min

kr. moment: 60 Nm @ 6 400 ot./min

převodovka / sek. převod: šetistupňová / řetěz

výška sedla: 835 mm

maximální rychlost: cca 220 km/h

pohotovostní hmotnost: 214 kg (s ABS)

objem nádrže: 20 l

pneu přední/zadní: 110/80 R 19 / 150/70 R 17

prům. spotřeba v testu: 5 l / 100 km

poměr: 0,32 HP/kg

Více informací na www.motoraj.cz

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kočka z říše samurajů: V Strom 650 ABS MY 2012


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.